Interviu: Reteta unei afaceri de succes in domeniul pietrei naturale

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Cum cladesti un brand care, in doar 10 ani, reuseste sa genereze o cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro? Am stat de vorba cu doamna Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner al  companiei Rock Star Construct, companie sub care opereaza brandul PIATRAONLINE, pentru a afla care este reteta unui business de succes in domeniul pietrei naturale. Cum a fost vazuta piata in 2016, care este cea mai buna strategie de marketing in domeniu, dar si care este proiectul de suflet al brandului Piatraonline, aflati in randurile ce urmeaza:

1. Cum simtiti piata de piatra naturala in acest moment? Cum a decurs business-ul pentru dvs. pana acum si in 2016?

Anul 2016 a fost un an frumos pentru noi si pentru acest domeniu pentru ca piata incepe sa se dezvolte frumos, consumatorii sunt mai informati, se apeleaza din ce in ce mai mult la servicii de arhitectura si design, asadar cred ca suntem in directia buna. Anul 2017 a inceput timid datorita factorilor politici in special. insa intotdeauna am spus ca viata merge inainte,i ndiferent daca sunt valuri in zona politica, oamenii traiesc, mananca, au nevoie de o casa, calatoresc…..asadar economia nu se poate opri. Cu siguranta poate fi mai dificila, mai anevoioasa pentru jucatorii din piata, ne pune sa lucram mai mult, DAR intotdeauna va exista activitate, trebuie doar sa stim sa ne adaptam la situatia din piata si sa gasim solutiile potrivite. Pentru noi este un an plin datorita aniversarii a 10 ani PIATRAONLINE, ceea ce se traduce prin evenimente si parteneriate deosebite pe parcursul anului, 10 la numar.

2. Spuneti-mi ceva despre firma d-voastra care sa-i convinga pe potentialii dvs. clienti (beneficiari, prorprietari, arhitecti, proiectanti, constructori, firme de executie) sa va aleaga produsele.

Cred ca este o optiune personala pe cine alegi ca si furnizor, cred ca tine de ce iti transmite respectiva companie, de imaginea pe care o are in piata,de recomandari etc. INSA, daca m-as adresa unei persoane care nu ne cunoaste si care ia in calcul o colaborare cu PIATRAONLINE, cu siguranta i-as spune ca suntem un Generator de Inspiratie si ca misiunea noastra este sa oferim clientilor nostri o gama cat mai variata de produse, la un raport calitate-pret cat mai corect si transparent si sa ne asiguram ca facem tot posibilul sa obtinem la sfarsit un proiect spectaculos, indiferent de marimea acestuia. Cu siguranta mai avem de invatat, cu siguranta mai avem de crescut, cu siguranta mai facem si noi greseli pentru ca este UMAN, dar ne asumam greselile si incercam sa invatam din fiecare pas gresit pe care il facem.

3. Cat de important este marketingul online in strategia companiei Rockstar cand este vorba de piata de piatra naturala?

Cred ca asta ne-a scos din anonimat intr-o piata dominata de offline, de vizita in santiere… si nu ne abandonam directia nici astazi. Ne place la nebunie sa gasim noi campanii de marketing, noi idei pe care sa le lansam pe piata, sa ne aducem mai multi parteneri langa noi si sa bugetam in fiecare an campaniile astfel incat sa crestem frumos si organic departamentul de marketing din interiorul PIATRAONLINE.

4. Care a fost primul dvs. gadget?

Suntem o generatie ce am avut parte de gadget-uri destul de tarziu, totusi am fost marcata de primul telefon mobil marca NOKIA, o vedeta in acea perioada, de primul desktop ce era o imensitate, dar credeam ca detin cea mai pretioasa bijuterie…cred ca am fost o generatie ce ne-am bucurat de lucrurile marunte pe care le primeam, insa le vedeam ca pe niste lucruri senzationale ceea ce cred ca este foarte sanatos, trebuie sa obtinem totul in viata la momentul potrivit si cu efortul potrivit. Atunci cand primesti lucruri gratuite, viata iti pare usoara si nu te mai multumeste aproape nimic.

5. Care este proiectul de care sunteti cea mai mandra in cei 10 ani de PiatraOnline?

Fiecare proiect pe care l-am avut in acesti 10 ani este un proiect frumos, toate sunt proiecte de suflet pentru ca pe toate le-am facut pentru ca in asta am crezut in acel moment. Dar, totusi, cel mai mandra raman de showroom-ul nostru, un spatiu cald, un spatiu marcat de design si de PIATRA NATURALA, un spatiu in care reusim sa lucram fiecare la biroul nostru si in acelasi timp sa ne primim zilnic invitatii, viitorii sau actualii nostri clienti. Este un proiect in continua dezvoltare, permanent apar mini proiecte noi in interiorul acestuia, iar in urmatoarea perioada ne asteapta cea mai mare provocare legata de showroom si anume extinderea showroom-ului si in zona exterioara – un showroom de aproape 1000 mp exteriori ce isi va deschide portile la jumatatea verii.

6. Cine sunt modelele dvs. profesionale?

Nu am fost adepta unor modele in viata si cu atat mai mult in zona profesionala. Cred ca sunt oameni care apar in viata noastra intr-un anumit moment si sunt acolo cu un scop: sa ne dea o lectie, sa ne arate ceva, sa ne inspire si cred ca acelea sunt adevaratele modele in viata. Acei oameni care trec prin viata noastra, unii pentru o perioada foarte scurta de timp, altii pentru perioade indelungate…

7. Daca nu ar fi existat PiatraOnline, ce altceva v-ar fi placut sa faceti?

Cu siguranta acum as fi avut un business in domeniul organizarii de evenimente! A fost pasiunea mea dintotdeauna si am crezut foarte mult timp ca asta voi face in viata, insa nu intotdeauna se intampla in viata ceea ce ne planificam. De multe ori viata iti aduce in cale alte evenimente, alte rampe de lansare si daca accepti provocarea sa o iei pe acel drum, descoperi in timp pasiuni si mai mari pentru domenii si lucruri ce nu prezentau interes pana atunci.

8. Cum e sa faceti parte din cei selectati in finala EY World Entrepreneur of the Year?

A fost o bucurie si sunt mandra ca am facut parte din finalistii din 2016 ai EY World Entrepreneur of the Year din Romania. Ai ocazia sa vezi oameni si business-uri frumoase si sa auzi povesti din care poti invata multe. Cred ca acest job de “antreprenor” in Romania te pune mult la incercare si te forteaza sa lupti, iar in final raman doar cei ce au avut armele potrivite si suficienta putere sa reziste.

9. Ce vi se pare cel mai frumos in ceea ce faceti?

Faptul ca am libertatea sa dezvolt acest business in orice directie si ca am posibilitatea sa cunosc ENORM de multa lume prin ceea ce fac. Un alt lucru care imi place si pe care imi permit sa il fac fiind propriul “sef” este faptul ca putem testa enorm de multe campanii de marketing si produse fara sa ne fie frica de esec.

10. Ce va place cel mai puțin?

Piata din Romania din punct de vedere legislativ. Cred ca este printre putinele lucruri cu care nu ma pot impaca si raman cu speranta ca mergem spre bine, ca lucrurile se vor schimba, ca mentalitati se vor schimba.

11. Ce v-ati fi dorit sa ve intreb, dar nu am facut-o?

Nu cred ca nu am atins vreun subiect 🙂

12.Va multumim pentru timpul acordat si va rugam in incheiere sa ne spuneti ce face Mariana Bradescu atunci cand nu se afla la birou, in scaunul de manager?

Calatorii, cu siguranta! Este una din marile mele pasiuni si datorita business-ului PIATRAONLINE, aceasta pasiune se indeplineste si aici, in interes de serviciu; a doua mare pasiune ar fi mancarea – imi place foarte mult sa vizitez locuri noi, indiferent ca vorbim de zona food truck, care imi place foarte mult, sau zona de restaurante gourmet; o a treia pasiune sau mai bine zis regula de viata, atunci cand timpul imi permite, este mersul la sala, indiferent ca vorbim de piscina, sala, cycling, importanta este miscarea.

Interviu acordat de Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner Piatraonline.ro

Despre PIATRAONLINE

Primul magazin online din Romania dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajari interioare și exterioare. Compania ROCK STAR CONSTRUCT, sub care opereaza brandul PIATRAONLINE, are o istorie de 10 ani pe piața romaneasca si este in topul furnizorilor de piatra naturala din tara. 

In ultimii ani, PIATRAONLINE a cunoscut o crestere spectaculoasa — de la dezvoltarea colaborarilor cu cariere de piatra aflate în străinătate (piatră naturală disponibilă în magazinul online și în showroom provine din cele mai bune cariere din lume, precum Spania, Grecia, India, Turcia, Egipt , Brazilia ), la deschiderea celui mai mare showroom de piatră naturală din România (peste 1000 de metri pătrați și 100 de spații-concept care pun în valoare frumusețea pietrei naturale). 

În noiembrie 2016, PIATRAONLINE a câștigat locul I la categoria „Casă, Grădina și Unelte” în cadrul celei de a 11-a ediții anuale a Galei Premiilor eCommerce (GpeC).

Mai multe detalii aici: www.piatraonline.ro

PROMO