Tempini: Exemplu de excelență în serviciile pentru amenajări interioare

În universul amenajărilor interioare, firma Tempini se bucură de o reputație solidă, asociată cu calitatea, inovația și excelența în furnizarea serviciilor. În calitate de administrator al acestei companii, domnul Gigi Nacev este un lider cu o viziune clară și o experiență vastă în industrie. În cadrul acestui interviu, avem oportunitatea de a explora istoria, strategiile și perspectivele viitoare ale Tempini, oferindu-ne astfel o privire de ansamblu asupra unei afaceri de prestigiu din domeniul amenajărilor interioare.

Care este istoria și parcursul companiei Tempini? Când a fost înființată și care au fost momentele-cheie în dezvoltarea sa?

Istoria Tempini în domeniul amenajărilor interioare începe în 1921, atunci când un mare industriaș din Brescia, Giovanni Tempini, înființează o afacere conexă pentru soția sa, Ada Bonometti.

Al doilea moment important survine în anul 1975, când tânărul în vârstă de 20 de ani, Angelo Tempini, preia distribuția de plăci ceramice Villeroy & Boch. Acesta a fost momentul în care producția de plăci ceramice s-a lansat pentru prima dată într-un sistem industrializat, având un singur model și o singură dimensiune, respectiv plăci ceramice albe de 10×10 cm.

Ulterior, Villeroy & Boch vinde divizia sa de plăci ceramice către familia Marazzi și solicită o recomandare pentru distribuție. Cel mai performant distribuitor la acea vreme a fost firma Tempini, iar recomandarea a venit în mod natural.

Pe baza acestei recomandări, Marazzi achiziționează 40% din firma Tempini. În urma acestui acord, afacerea Tempini cunoaște o creștere exponențială și devine principalul jucător pe piața din Italia, ajungând să poată distribui și monta 20.000 de metri pătrați pe zi în colaborare cu aproximativ 800 de montatori profesioniști.

În 2014, cei doi frați, Enrico și Angelo Tempini, decid să devină autonomi, iar astfel apare Tempini Solutions Ro, cu sediul în România. Această firmă preia operațiunile externe ale vechii societăți (în România, Albania și Mongolia). În Italia ia naștere Tempini 1921.

Ce tipuri de produse sau servicii oferă compania Tempini? Care sunt principalele segmente de piață sau industrii pe care le deserviți?

Consider că am fost permanent autori pentru zona premium din România. În anul 2009, când am intrat pe piața din România, portofoliul de produse era alcătuit în jurul produselor grupului Marazzi, expunând simultan câteva elemente de nivel superior pentru a testa nivelul acceptat de piața din România. Ulterior, am adaptat permanent nivelul de calitate tehnică și vizuală pentru a fi mereu la un nivel superior materialelor pe care clienții din sectorul de piață premium le achiziționau. Un moment important în strategia noastră a fost apariția plăcilor ceramice de dimensiuni mari în anul 2017. În acel an, managementul a decis să schimbe parteneriatul strategic, Tempini devenind principalul partener pe piața din România al grupului Florim Ceramiche, punând accentul principal pe introducerea pe piață a plăcilor Magnum. Prin intermediul Tempini, prima placă de dimensiuni mari din lume a fost montată în România, la Cluj-Napoca. Portofoliul de produse cuprinde întregul spectru de materiale pentru amenajări: plăci ceramice, sanitare, parchet, robinete.

Care sunt planurile de viitor ale companiei Tempini în ceea ce privește extinderea operațiunilor sau intrarea pe noi piețe?

Există un plan de dezvoltare ambițios pentru următorii cinci ani, însă etapele acestui plan nu pot fi divulgate până în apropierea datelor de lansare. Tot ce pot să spun acum este faptul că ne concentrăm pe dezvoltarea brandului Nomad, brand care are ca obiect de activitate comercializarea obiectelor de mobilier și accesorii.

Care este motivul pentru care Compania Tempini a decis să investească într-un nou depozit? Ce criterii ați avut în vedere în alegerea locație?

Noul depozit a devenit o necesitate odată cu creșterea volumului de marfă depozitat și în aceeași măsură a extinderii ariei geografice în care operăm. Din punct de vedere logistic, depozitul central de lângă Timișoara a devenit insuficient și timpii de alimentare cu materiale a clienților din zona de est a României au devenit un punct nevralgic pentru activitatea noastră.

Ce avantaje sau beneficii aduce acest nou depozit atât pentru companie, cât și pentru clienți?

Principalul avantaj pe care depozitul îl va aduce va fi capacitatea de livrare pe toată zona de est în maxim 48 de ore de la lansarea unei comenzi. Un alt avantaj este apropierea de clienții din zona respectivă, fiind cunoscut faptul că noi atașăm fiecărui depozit și o zonă de expunere cu vânzare.

Ce tehnologii sau inovații sunt planificate să fie implementate în cadrul acestui nou depozit pentru a maximiza eficiența și performanța operațională?

Din cunoștințele mele, suntem singura firmă din România care manipulăm plăcile ceramice de dimensiuni mari cu roboți specializați. Odată cu inaugurarea noului depozit, vom inaugura și cel de-al treilea robot.

Cum veți gestiona logistica și stocarea în cadrul noului depozit pentru a asigura o distribuție rapidă și eficientă a produselor către clienți?

Noul depozit va fi al doilea depozit central, în care se vor pregăti și de unde se vor livra comenzile către depozitele locale.

Ce măsuri sunt luate pentru a asigura respectarea standardelor de siguranță și mediu în cadrul noului depozit Tempini?

Este un fapt cunoscut că spațiile preluate spre operare de către Tempini sunt amenajate la un standard european atât din punct de vedere estetic, cât și din punct de vedere al mediului. Activitatea în sine este o activitate prietenoasă cu mediul, neutilizând niciun factor poluant, inclusiv parcul de motostivuitoare fiind 100% electric. Aș adăuga că toți furnizorii noștri sunt fabrici care se remarcă prin investițiile în protejarea mediului, de la alimentarea cu energie solară până la reciclarea apelor uzate.

Care sunt elementele distinctive ale serviciului furnizat de echipa Tempini? Cum contribuie acesta la consolidarea relațiilor cu clienții și la succesul pe piață al companiei?

Principalul element distinctiv este proveniența Made in Italy pentru toate produsele comercializate de către Tempini. Dacă adăugăm raportul preț/calitate imbatabil pe piața din România și serviciul de excelență oferit clienților noștri, avem imaginea completă a brandului Tempini. Doresc să aduc un argument suplimentar referitor la calitate. Odată cu conflictul armat din Ucraina, producătorii care ne furnizează plăcile ceramice au testat înlocuirea în procesul productiv a unui component de bază, achiziționat tradițional din Ucraina, cu un material achiziționat din Asia. Calitatea plăcilor ceramice rezultate era vizibil inferioară. Ulterior, au decis să achiziționeze acel component dintr-o țară europeană la un preț net superior.

Care sunt termenii și planurile pentru finalizarea și operaționalizarea acestui nou depozit Tempini

Depozitul va fi operațional la sfârșitul lunii martie 2024. Platforma de beton a fost finalizată și urmează ca în luna martie să amenajăm spațiul expozițional.