Ce mare secret in vanzari cunosteau bunicii nostri?

Ce mare secret in vanzari cunosteau bunicii nostri?

vanzari

Bunicul meu era un om simplu de la tara, fara studii…nici macar cu liceul terminat dar cu mult bun simt. Totusi el stia un mare adevar despre vanzari…

Deseori imi spunea: “Daca iti doresti ceva de la cineva, trebuie sa insisti. Intri pe usa din fata si daca te da afara intri pe usa din spate, daca te da afara intri din nou pe geam…si daca te da afara si acum… intri pe horn ca Mos Craciun”. Desi nu sunt de acord cu stilul “impins” si foarte agresiv in vanzari…bunicul se pare ca avea dreptate: trebuie sa faci mai multe contacte cu potentialii clienti pentru ca sansele de finalizare sa creasca semnificativ. Iar daca nu il credeti pe bunicu’ poate credeti rezultatele urmatoare:

Conform studiului realizat de “National Sales Association” s-a constatat ca:

  • 2% din vanzari se realizeaza dupa primul contact;
  • 3% din vanzari se realizeaza dupa al doilea contact;
  • 5% din vanzari se realizeaza dupa al treilea contact;
  • 10% din vanzari se realizeaza dupa al patrulea contact;
  • 80% din vanzari se realizeaza dupa 5-12 contacte.

Asadar legea lui Pareto functioneaza si in vanzari. Intrebarile care se nasc sunt:

De cate ori renuntam prea devreme?

businessman drawing a Online Order System flowchart in a whiteboardDaca 80% din vanzari se realizeaza dupa 5-12 contacte, cum ne organizam si urmarim discutiile cu prospectii? In special la afacerile care presupun sute si mii de clienti urmarirea discutiilor avute cu ei devine o reala problema. Softurile de CRM sunt special create pentru acest demers, iar daca firma d-voastra nu are un soft propriu in acest sens va recomandam noi unul online: www.highrisehq.com

Se mai intampla de multe ori sa apara diferite obstacole in calea procesului de vanzare si a reusitei de a discuta si oferta persoana potrivita.  Una din aceste bariere, numit si „gatekeeper-ul” unei firme sau a unei persoane, este chiar secretara.

Cum scapi de secretara-bariera din vanzari?

Conform unui studiu realizat de premiumclass.ro, 75% dintre agentii de vanzari isi pierd timpul cu telefoanele inutile. Si nu din cauza lor. Cel mai rau e cand dai de secretare deloc amabile care au toate scuzele posibile in poseta sa nu-ti dea numarul sefului. Sau atunci cand numerele pe care le-ai cautat atat… nu exista.

Gandeste-te numai cat ai putea sa vinzi in tot timpul asta pierdut.

Hai sa-ti aratam cat castigi si cum merg lucrurile daca ai din prima toate datele. Adica sa vorbesti direct cu investitorului sau constructorul unui santier in lucru.

Va dorim spor la vanzari!