Soluții durabile și estetice cu Piatra Chis: Expertiza în domeniul pietrei naturale pentru proiecte de construcție

Piatra Chis, un furnizor de top de piatră naturală, oferă sfaturi valoroase pentru clienții noi și perspective asupra evoluției pieței. Ei se concentrează pe furnizarea de soluții durabile și estetice, adaptate la nevoile specifice ale fiecărui proiect. Ne-a răspuns cu amabilitate dl. Radu Dascălu, director regional pe zona de Sud.

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de piatră naturală?

Pentru a face o achiziție corectă de piatră naturală, este esențial să ții cont de trei aspecte principale. Primul este durabilitatea materialului, unde granitul se distinge prin longevitatea sa, unde va arăta „ca nou ” chiar și după 15 ani de la amplasare. Al doilea este alegerea materialului potrivit pentru lucrarea specifică. Dacă este o pardoseală exterioară, alege un material rugos sau fiamat; dacă este o placare interioară, alege plăci mai subțiri. În sfârșit, este important să măsori cu atenție și să ții cont de pierderile potențiale la montaj, care pot ajunge până la 15-20% pentru anumite tipuri de piatră naturală.

Care sunt capcanele sau greșelile des întâlnite pe care le observați că le fac cumparatorii când achiziționează piatră naturală?

O capcană comună pentru cumpărătorii de piatră naturală este să se bazeze exclusiv pe imagini de pe internet, care pot fi editate și nu reflectă întotdeauna aspectul real al pietrei sperând că piatra la achiziție arată ca cea din photoshop. Ideal ar fi să meargă într-un depozit specializat ca să vadă piatra în forma ei înainte de montaj, în cât mai multe sortimente, ca să își facă o idee despre modul în care va arăta după ce va fi pusă în operă. Un alt lucru de reținut este că piatra naturală nu este „identică” ca gresia sau faianța și poate avea variații de nuanță sau venaturi, care nu sunt considerate defecte. Este firesc să existe aceste variații chiar și în același lot de material.

Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?

În general, ne axăm pe lucrări care au în proiect pardoseli pentru trafic intens, unde sunt preferate placajele din granit, atât lucioase cât și fiamate, sau placări exterioare, socluri, împrejmuiri, stâlpi etc., unde se folosesc în general sortimente de marmură scapitată. Recent, am lucrat cu antreprenori care au în execuție atât proiecte publice – școli, grădinițe sau alte instituții – cât și cu dezvoltatori imobiliari. În general, deservim lucrări cu volume medii spre mari, deoarece prin specificul modului nostru de lucru putem asigura instant cantitatea de material solicitată de către beneficiar. Lucrăm cu stocuri proprii pe produsele de rulaj, dar putem onora și „comenzi speciale” bazate pe cerințe particularizate.

Deoarece majoritatea lucrărilor de anvergură sunt în București și Constanța, am început anul 2023 cu o extindere a capacităților de depozitare în aceste două orașe, ceea ce ne-a conferit un avantaj major în relația cu partenerii. După încheierea contractelor, „blocăm” cantitățile de care au nevoie și îi putem deservi fix la momentul punerii în operă.

Care sunt provocarile momentului în segmentul în care activați?

Provocarea principală în ceea ce ne privește a fost stabilizarea nivelului prețurilor după anul 2022, un an în care am fost impactați de fluctuații la prețul de transport, fluctuații de curs valutar sau fluctuații la nivel de preț furnizor. În acest moment, pe proiectele pe care le negociem, putem oferi beneficiarilor confortul unui preț corect. Comparativ cu anul 2022, am redus prețul unor produse din portofoliul nostru, mai ales la placajele din granit. Știm că multe materiale s-au scumpit și încă se scumpesc, dar noi, rulând volume mari, avem puterea de a negocia cu producătorii pentru a obține condiții propice pe care înțelegem să le transferăm și către parteneri.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de piatră naturală în România în următoarele 6-12 luni?

Prima jumătate a anului ne-a adus noi clienți în portofoliu tocmai datorită repoziționării corecte a nivelului de preț, ceea ce ne face optimiști vis-a-vis de evoluția din următoarele 6 luni. Avem proiecte importante în derulare și suntem în negocieri avansate pentru a accesa alte noi proiecte, în special în segmentul pardoselilor din placaje din granit, proiecte ce vor fi puse în operă în 2024.

Piața și-a încetinit evoluția, dar proiectele din segmentul premium se derulează în continuare, așadar sperăm să existe o creștere și în 2023 comparativ cu 2022.

Ne puteti spune câteva din obiectivele Piatra Chis pe care le implementați în această perioadă?

Obiectivul principal este legat de asigurarea unor prețuri corecte către clienții noștri, chiar dacă există presiune pe eficientizarea costurilor din depozite și orice scădere de prețuri afectează marja noastră de câștig. În ultimii 5 ani, evoluția noastră a fost mult peste evoluția pieței pe care o deservim și, bineînțeles, ne propunem în continuare ca la finalul anului 2023 să avem o creștere a vânzărilor de peste 10%.