8 propuneri anti-aglomeratie propuse de Asociatia Construim Romania pentru Valea Prahovei

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Avand in vedere ca Valea Prahovei este un obiectiv turistic important care genereaza blocaje rutiere in weekend-urile din perioadele de vacanta, cei de la Asociatia Construim Romania considera ca solutia ideala in acest sens este realizarea unei autostrazi in zona. Ideea este vehiculata inca din 2004, insa a fost descurajata cu argumentul ca aglomeratia se formeaza doar cateva zile pe an. Cu toate acestea, daca s-ar face, autostrada ar servi nu numai turistilor ci si transportului rutier de marfa.

Tocmai de aceea, ASCORO sustine ca trebuie luate rapid si alte masuri, pe langa constructia etapizata pe circa 20-25 de ani autostrazii.

ASCORO propune in total 8 proiecte:

  • 2019-2020 – Achizitionarea (sau inchirierea) a 20 de rame electrice noi de catre CFR Calatori. Trenuri cadentate la 15 minute pe ruta Bucuresti-Ploiesti-Predeal.
  • 2020-2021 – Construirea a 3 mari parcari tip Park&Ride (P+R) in Bucuresti, Ploiesti si Campina, cu acces facil catre peroanele la care opresc trenurile de la punctul 1.
  • 2019-2021 – dezvoltarea DN1 in Busteni, principalul punct de congestie actual: Constructia unui pasaj semi-ingropat neacoperit (CUT + NO COVER) pe actualul amplasament al Raului Prahova, pe o lungime de ca. 5km (evitand astfel integral Poiana Tapului si Busteni).
  • 2020-2022 – eliminarea punctelor de pe DN1 Comarnic – Predeal, in care vehiculele aflate in circulatie ar putea fi nevoite sa opreasca (treceri de pietoni, intersectii, manevre de parcare ale altor vehicule, etc…)
  • 2020-2022 – Pe masura punerii in functiune a sistemului feroviar, interzicerea parcarii pe unele strazi in statiuni. Oprirea pe DN1 complet interzisa si impiedicata fizic prin parapeti sau borduri inalte. Taxe mari de parcare in orice alt loc, inclusiv in parcarile private.
  • permanent – Transport in comun de calitate si flexibil (cu autobuze de mici dimensiuni) intre garile din statiuni si obiectivele turistice. Eventual solutii alternative, cum ar fi telegondole. Transport in comun gratuit pentru o zi pentru cei care sosesc cu trenul.
  • 2021-2025 – Masuri pe DN1a Cheia – Sacele – Brasov. Tunel de 2km in pasul Bratocea. Indreptarea traseului intre pasul Bratocea si Sacele si extinderea la drum 2+1. Drum nou Sacele – centura Brasov. In total reducerea timpului de tranzit cu aprox. 30 de minute si eliminarea serpentinelor.
  • 2022-2042 – Realizarea etapizata a autostrazii A3 Brasov – Ploiesti, pornind de la Brasov spre Ploiesti. Prima etapa: half-profile intre Rasnov si Azuga, cu tunel in zona Paraul Rece si astfel mutarea traficului din Predeal si de pe serpentinele Predeal – Timisul de Sus pe traseul nou.

Sursa foto si articol: construim-romania.ro

PROMO