Analiză: piaţa pavelelor din România

Evoluţia importurilor de pavele din Romînia

Conform statisticilor de-a lungul celor 10 ani, valoarea importurilor în România de pavele, borduri trotuare şi dale din pavaj din pietre naturale a înregistrat o creştere constantă în ceea ce privesc intrările de produse  pe teritoriul României.

Putem constata faptul că 2014 a fost anul în care s-a înregistat cea mai mare valoare de import pavele, borduri, trotuare şi dale din pavaj, din pietre naturale  în valoare de 6,3 mil. euro. Putem deduce faptul ca anul 2015 a înregistrat o scădere a valorii  importurilor de 20%, dar cu toate acestea 2015 râmâne un an fruntaş  în comparaţie cu anii trecuţi, exceptând anul 2014.

Evoluţia exporturilor de pavele din România.

Nu şi acelaşi lucru putem să spunem despre valoarea exporturilor de pavele din România. Exporturile de pavele, borduri de trotuare şi dale de pavaj din pietre naturale a înregistrat o creştere de peste 60% în ultimii ani. De exemplu anul 2013 a fost anul în care s-a înregistrat cea mai mare valoare de export de 3,01 mil. euro în comparaţie cu anul 2007 când s-a înregistrat cea mai mică valoare de doar 116.000 de euro. Putem observa o scădere a exportului de pavele în anul 2014 de 828.000 de euro  dar cu o creştere pe anul 2015 cu aproximativ 400.000 de euro.

pavele
segmentarea-proiectelor-care-cauta-pavele

Aceste tipuri de produse sunt folosite în cazul construcţiilor noi într-o proporţie de 68%, celelalte procente sunt folosite în fazele de reparaţii, renovare, modernizare sau extindere. Pe de altă parte clienţii care folosesc pavele, borduri de trotuare şi dale de pavaj, din pietre naturale sunt cei din zona rezidenţială într-un procentaj de 43% din totalul eşantionului analizat. Pe locul doi în folosirea pavelelor se clasează clienţii din zona publică într-un procent de 17%, urmaţi de zona de infrastructură publică într-un procent de 16%. Pe ultimele locuri se înregistrează clienţii din zonele industriale şi cele medicale cu un procent de doar 3%.

Astfel putem concluziona faptul că produsele de pavale, borduri de trotuare şi dale de pavaj sunt folosite în cazul construcţiilor noi cu atât mai mult cu cât 43% din clienţii care folosesc pavale din România sunt cei din zona clădirilor rezidenţiale private.

Analiza de mai sus a fost realizată utilizând modulul de Business Intelligence al acceleratorului de vânzări Prospec.ro.  Analiza a fost realizată pe un eşantion de 1718 proiecte şi şantiere în lucru monitorizate de IBC Focus. Acum poti oferta si tu la viitorii clienti care cumpara peste 1.8000.000 mp de pavele – Apasa aici!