Interviu HIRSCH Porozell: Despre termoizolaţii şi produsul nou pe care aplicatorii de şape şi pardoseli îl vor aprecia

O prezenţă puternică pe piaţa termoizolaţiilor din România, HIRSCH Porozell mizează de peste 4 decenii pe calitate în ceea ce priveşte sistemele termoizolante. Cu planuri de consolidare a prezenţei online şi de lansare a unui nou site, compania a mai pregătit pentru 2018 introducerea pe piaţă a unui produs pe care aplicatorii de şape şi pardoseli îl vor aprecia cu siguranţă. Mai multe despre acest produs, dar şi despre piaţa construcţiilor şi strategii de marketing abordate ne-a spus Radu Costan, Marketing Manager al HIRSCH Porozell România, într-un interviu acordat în exclusivitate portalului InfoPardoseli.

HIRSCH Porozell este prezentă pe piața din România din 2006. Cum au fost primite produsele companiei de industria din țara noastră?

Au fost primite foarte bine, experienţa în producerea polistirenului de mai bine de 45 de ani alături de calitatea excepţionala a produselor HIRSCH ne-au asigurat o clientelă fidelă care înţelege ce înseamnă calitatea.

Cum se vede evoluția pieței construcțiilor din România prin prisma unei companii cu experiență pe piața internațională?

Depinde din ce unghi privim. Piaţa românească este a doua ca mărime, după Germania, dacă ne uitam la ţarile europene unde HIRSCH Porozell îşi desfăşoară activitatea. Este o piaţă care a evoluat pozitiv în ultimii ani, însă doar sectorul rezidenţial înregistrează creşteri, care este şi cel mai mare consumator de termoizolaţii din polistiren expandat. Dacă luăm piaţa în ansamblu, tabloul nu este aşa roz, toate celelalte sectoare înregistrand scăderi.

Care a fost cel mai solicitat produs al HIRSCH Porozell în 2017?

Ca în fiecare an de altfel, lider este HIRSCH EPS 80, produsul cel mai folosit ca şi termoizolatie a faţadei. Este produsul care prezintă cel mai bun raport calitate/preţ.

În prezentarea companiei ați menționat că scopul este de a „crea parteneriate durabile, nu doar de a vinde un produs.” Cât este de dificil să consolidați astfel de parteneriate?

Piata de termoizolaţii este o adevarată “junglă”, în care preţul poate fi de multe ori factorul decisiv în achiziţionarea materialelor. Având un produs de calitate şi pe cale de consecinţă şi cel mai scump, în anumite situaţii pierdem în faţa competitorilor care oferă preturi mici şi care par a fi dispusi să facă rabat la calitate. Un parteneriat este creat atunci când exista încredere şi certitudinea unui comportament comercial etic. Noi respectăm lanţul firesc al distribuţiei şi nu vindem direct firmelor de construcţii şi persoanelor fizice, care practic sunt clienţii revânzatorilor. Acest tip de comportament corect ne-a permis să creăm relaţii şi parteneriate cu adevărat durabile.

Care este strategia de marketing abordată? Cum ajungeți la noi clienți?

După cum bine ştiti, online-ul este la putere. Ne aflăm într-o perioadă în care internetul este canalul numărul unu de informare şi achiziţionare al aproape oricărui produs. În consecinta anul acesta vom investi în online: site nou, social media, îmbunătăţirea SEO. Scopul nostru este să fim aproape şi de clientul final, el fiind până la urmă beneficiarul produselor noastre. Dorim să fie cât mai bine informat şi educat cu privire la importanţa unei termoizolaţii de calitate pentru a putea lua o decizie cât mai pertinentă în acest sens.

Care sunt planurile HIRSCH Porozell pentru 2018?

HIRSCH Porozell este cel mai mare producător de polistiren din Europa, în consecinţa avem ambiţii mari. Obiectivul nostru principal este să ne creştem cota de piaţă. Fiind fideli inovaţiei şi sloganului nostru “…expanding with ideas” anul acesta dorim introducerea în piaţă a unui nou produs care este foarte apreciat în vestul Europei.

Spuneați că vă concentrați foarte mult pe ideea de inovație. Cu ce vine nou HIRSCH în 2018?

Anul 2018 vine cu produse noi. Unul dintre acestea este Thermozell, un beton termoizolant uşor foarte apreciat în piata pardoselilor din Austria şi Germania. Avantajele lui sunt multiple, având rol atât de egalizare, compensare de nivel şi inaltime cât şi un rol termoizolant. Aplicatorii de şape şi pardoseli îl vor aprecia cu siguranţă.

Pentru final am păstrat o curiozitate, dacă ați afișa un panou stradal cu un mesaj care să reprezinte activitatea companiei, care ar fi acesta și de ce?

Mesajul ar fi sloganul nostru “…expanding with ideas” sau “…expandând cu idei”. Este acest slogan ce a determinat grupul HIRSCH să fie inovatorul numărul 1 în industrie de mai bine de 45 de ani. Începând cu fabricarea echipamentelor şi până la livrarea unor produse de calitate fabricate din polistiren, HIRSCH Porozell a cautat întotdeauna metode inovative prin care să răspunda celor mai exigente cerinţe ale clienţilor săi.