Alina Luca, Specialist Marketing Indfloor Group: “Anul acesta am investit o suma considerabila in noi utilaje destinate finisarii stratului suport, inainte de etapa aplicarii pardoselii finale”

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

De 15 ani sunt “cu picioarele pe pamant” si se afirma drept unul din principalii actori de pe piata pardoselilor din Romania. Cu o divizie de vanzari puternica ce asigura acoperirea oricaror nevoi ale clientilor din toata tara, compania a reusit sa puna de-a lungul timpului bazele unor parteneriate durabile cu renumiti producatori, dezvoltand relatii strategice. Cum au reusit acest lucru si ce si-au propus mai departe pentru 2019 am aflat de la Alina Luca, Specialist Marketing in cadrul Indfloor Group. 

Conform prezentarii companiei, grupul se afla intr-o continua expansiune. Cum reusiti sa tineti pasul avand in vedere schimbarile dese si dinamica industriei constructiilor?

Sunt 15 ani de cand Indfloor Group activeaza in sectorul pardoselilor profesionale. Am crescut si noi odata cu aparitia tehnologiilor si solutiilor inovatoare din domeniu. Suntem pe val cum s-ar spune si daca ar fi sa definesc intr-un cuvant motorul care continua sa ne propulseaze in piata, ar fi stabilitatea. Cine ne cunoaste mai indeaproape poate confirma acest lucru.

Echipa Indfloor Group este tanara, din care fac parte oameni cu viziuni, dar ancorati in realitate. Poate suna a cliseu, dar avem un set de valori in care credem si care ne mentine vie speranta materializarii acelei imagini in care Romania prospera, facand “rabat” nu de la calitate, ci evitand cat mai des compromisurile.

E de bine ca domeniul pardoselilor a ajuns la stadiul in care poate oferi calitate pentru orice buget disponibil. Printre lucrurile care fac diferenta in acest domeniu, se numara calitatea montajului pardoselilor. Iar aici suntem avantajati de colegii din echipa de montaj, cu o experienta vasta in domeniu.

Unul din aspectele care va diferentiaza de concurenta este faptul ca va adaptati cerintelor clientilor. Care a fost insa cea mai neobisnuita solicitare intalnita pana acum?

Colaborarile stabilite de-a lungul anilor cu producatori de renume mondial ne permit astazi sa le oferim clientilor nostri aproape orice solutie in materie de pardoseli. La noi, cei de la biroul central din Baia Mare, ajung zilnic multe cereri, pentru orice tip de pardoseala. Nu imi amintesc sa fi primit solicitari iesite din comun, dar ne mai amuzam atunci cand ni se solicita oferte pentru suprafete “epoxilice”,  “turnante” sau “tarchet”. Dar e in regula, incercam sa le oferim solicitantilor cat mai multe detalii legate de tipurile de pardoseli pentru care ne-au contactat.

Acum cativa ani eram solicitati chiar si pentru inchirierea de terenuri sportive, dar astfel de cereri s-au rarit mult in ultima perioada. Este semn ca Indfloor Group a devenit in piata un nume sonor, cu un domeniu clar de activitate.

Suntem curiosi sa aflam si cum ar arata un top 3 al atu-urilor care va plaseaza in fata concurentei directe?

Asa cum am mentionat anterior, cred ca stabilitatea, experienta indelungata in domeniu si nu in cele din urma, corectitudinea. Jucam fair-play fata de toti concurentii nostri din tara. De fapt, le spunem colegi, pentru ca in unele proiecte de anvergura se intampla sa ne asociem.

Nu ne sta in fire sa punem piedici alergand dupa castiguri financiare. Desi noi am trecut prin astfel de episoade. Si cu toate acestea, credem ca pastrarea unor relatii sanatoase de business este un lucru prioritar, care nu ne poate aduce decat beneficii.

In opinia dvs, care a fost cea mai importanta si de impact investitie realizata de grupul Indfloor?

Cred ca as putea aminti aici doua mari investitii: una cu impact direct asupra companiei, cea in oameni, iar cea de-a doua, cu impact relevant pe piata pardoselilor, investitia in echipamente performante.

As pune accent pe investitia in oameni. Este plusul de valoare al companiei. Multi dintre colegii nostri au pus bazele acestei companii si au crescut odata cu ea. Indfloor Group nu inseamna doar satisfactii profesionale, ci implica si dezvoltare personala. Am putea fi considerati chiar atipici, daca ne raportam la majoritatea mediilor de lucru din Romania, care adesea se definesc prin stres continuu, task-uri care “ard” sau ierarhizarea posturilor care genereaza frustrari angajatilor.

Desigur, fluxul nostru de lucru creeaza uneori situatii tensionate, dar am invatat sa trecem cu brio peste aceste mici incercari. Comunicarea eficienta intre noi reprezinta solutia. Suntem “Toti pentru unul si unul pentru toti”.

Revenind la cea de-a doua investitie cu impact major, dotarea cu echipamente performante ne asigura noua, si mai ales beneficiarilor, garantia calitatii pardoselilor pe care le instalam. Anul acesta am investit o suma considerabila in noi utilaje destinate finisarii stratului suport, inainte de etapa aplicarii pardoselii finale.

Vrem sa le oferim celor care ne aleg serviciile si produsele o experienta reusita. Sunt multi cei care ne aleg in urma recomandarilor, iar acest lucru inseamna mult.

De-a lungul timpului ati dezvoltat parteneriate durabile cu branduri de renume in industrie. Cat a fost de dificil sa dezvoltati astfel de colaborari si care este “secretul” mentinerii lor?

A fost dificil la inceput, ca in orice inceput. Dar nu a fost nevoie decat de o prima asociere cu un brand renumit. Am prins incredere in fortele proprii, in timp ce alti producatori de pardoseli profesionale au prins incredere in noi. Si tot asa. Chiar am facut un “recensamant” al colaborarilor in cei 15 ani de activitate. Si nu sunt putine. Majoritatea parteneriatelor s-au pastrat. Printre ele ii amintim pe cei de la Conica AG, Tarkett, Balta Group, Fatra, Inpro, Graboplast si multi altii.

Indfloor Group are peste 15 ani de experienta. Daca ar fi sa sumarizati acesti ani intr-o singura fraza, cum ar arata aceasta?

Da, suntem in cel de-al 15-lea an de activitate. Noi avem un slogan simpatic, care ar putea sumariza toti acesti ani: “Cu picioarele pe pamant”.  Expresia ni se potriveste. Avem simtul realitatii, dar ne place sa si visam, avem simtul umorului chiar foarte bine dezvoltat, dar in perfecta balanta cu seriozitatea cu care tratam fiecare proiect in parte.

In curand veti aniversa 7 ani de activitate in calitate de Specialist Marketing al companiei. Cum au fost acesti ani si care a fost cea mai mare provocare intalnita?

Cei 7 ani inseamna mult pentru mine si au trecut chiar foarte repede. Fiecare an in parte mi-a adus satisfactii, din multe puncte de vedere. Am colegi extrem de pretiosi pe care ii respect si cu care imi place sa relationez. Iar ca specialist de marketing provocarile mele sunt zilnice. Trebuie sa fiu la curent cu tot ce se intampla atat in marketing cat si in domeniul pardoselilor profesionale. Nu am simtit niciodata presiunea job-ului, pentru ca sunt un om norocos si fac ceea ce imi place.

Ati avut un mentor sau o persoana care sa va influenteze si ghideze parcursul in cadrul Indfloor Group?

Am lucrat in marketing si anterior, dar diferenta care pe mine m-a ajutat sa evoluez notabil a fost increderea pe care am primit-o din partea colegilor mei. Fraul liber de care am avut parte mi-a oferit oportunitatea de a ma perfectiona si de a testa in timp diverse strategii. Cred ca fiecare isi “simte” business-ul. Consider ca, impreuna cu colegii mei, am conturat pentru Indfloor Group imaginea reala a unei companii profesioniste.

Care s-a dovedit a fi in tot acest timp cea mai eficienta metoda de marketing pentru compania pe care o reprezentati?

Metodele de marketing pe care am marsat inca de la inceput au fost bazate pe o comunicare simpla, dar eficienta. Suntem profesionisti si oferim seriozitate in proiecte, dar asta nu inseamna ca suntem rigizi. Atitudinea prietenoasa fata de clienti si aptitudinile noastre de a le intelege nevoile, fac trecerea la un alt nivel. Nu vindem doar pentru a castiga bani. In cei 15 ani de experienta am putea spune ca am castigat relatii aproape de amicitie cu clientii nostri. Suntem apreciati pe piata tocmai pentru ca le oferim clientilor nostri cele mai bune solutii in materie de pardoseli, raportat la bugetul de care dispun.

Pentru final am pastrat o curiozitate: cum arata o zi din culisele Indfloor Group?

Un lucru este cert: nu exista monotonie in Indfloor Group. Exista un flux continuu de lucru, inca din momentul in care primim o solicitare de oferta si pana la semnarea procesului verbal de receptie a lucrarii.

Vorbim mult la telefon, trimitem nenumarate e-mailuri, suntem mereu conectati cu colegii nostri din tara cu ajutorul carora reusim sa oferim acoperire nationala, uneori luam masa de pranz impreuna si nu uitam niciodata de umor. Ne destindem ori de cate ori avem ocazia.

In concluzie, ritmul descris mai sus nu se intrerupe niciodata. Orice proiect este important si il tratam cu aceeasi responsabilitate, indiferent ca e vorba de amenajarea unei pardoseli de 100 mp sau 10.000 mp.