Weber: Competitie severa in piata determinata de capacitatea de productie care depaseste cu mult cererea

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

IMG_1230 InfoPardoseli a avut placerea de a sta de vorba cu dl. Mugur Gh. Muresan, director Comercial SGCPRo WEBER BU despre piata pardoselilor rezidentiale, domeniul constructiilor si nu numai.

InfoPardoseli: Cum vedeti piata pardoselilor rezidentiale in Romania anul acesta? Cat de mare estimati ca este volumul pietei de adezivi in Romania? Se anunta un an mai bun raportal la anul trecut?
Mugur Gh. Muresan: Daca este sa ne referim la piata sapelor grosiere si autonivelante, atunci trebuie spus ca o buna parte din volumele utilizate pe acest segment sunt inca pregatite “in situ”, dar exista o tendinta de penetrare a produselor premixate, care a coroborat cu dinamica pozitiva de anul acesta cu privire la evolutia lucrarilor de constructii, asadar inclusiv a pietei constructiilor (conform rapoartelor INS), au generat o dinamica pozitiva a vanzarilor produselor din aceasta categorie. Avand in vedere aceasta dinamica, putem spune ca in pofida turbulentelor inerente din mediul economic si implicit din piata constructiilor, anul acesta se prefigureaza a fi mai bun raportat la cel de anul trecut.

 

InfoPardoseli: Care sunt obiectivele Weber pentru perioada urmatoare? Aveti in vedere extinderea capacitatii de productie sau planuiti lansarea de noi produse?
Mugur Gh. Muresan: Obiectivele organizatiei noastre pentru perioada urmatoare sunt circumscrise directiilor strategice de dezvoltare care cuprind consolidarea cresterii cifrei de afaceri din ultima perioada, fundamentata pe un plan robust de inovatie demarat in urma cu doi ani de zile care sa permita prin oferirea de valoare adaugata partenerilor nostri, obtinerea diferentierii solutiilor Weber. In prezent organzatia noastra opereaza 3 fabrici de mortare uscate, in Branesti, Turda si Suceava, ultima fabrica (cea din Suceava) fiind deschisa in 2013, obtinand prin aceste investitii o buna acoperire din punct de vedere logistic a pietei privita din perspsectiva geografica. De aceea pe mai departe, directiile noastre de actiune au in vedere cu precadere inovatia prin dezvoltarea de produse si solutii noi destinata pietei noastre de profil.

Astfel, acestor directii se circumscriu lansarea adezivilor de gresie si faianta “low dust” – “fara praf” si lansarea acestora in ambalaje cu fermoar in 2013, urmate anul urmator de lansarea adezivilor de polistiren cu formulari imbunatatite de asemenea ambalati in saci cu fermoar, adezivi dedicati lipirii si armarii plostirenului, polistirenului grafitat si vatei minerale, aceste produse prezentand o concentratie crescuta de rasini sintetice conducand la o lucrabilitate superioara si o aderenta crescuta la stratul suport, iar pentru adezivii flexibili de polistiren si vata minerala, o concentratie sporita de fibre, astfel incat putem spune cu un grad ridicat de incredere ca in acest moment organizatia noastra ofera una dintre cele mai bune (daca nu cea mai buna) solutii de lipire si armare pentru placile de polistiren (inclusiv grafitat) si vata minerala de pe piata adezivilor pentru fatade termoizolate din tara noastra.
In anul acesta ne-am concentrat pe lansarea unor noi produse in gama tencuielilor decorative, obtinandu-ne aici diferentierea prin tehnologia specifica Weber denumita “Aquabalance” generand calitati superioare prin proprietati generatoare de beneficii atat pentru aplicatori cat si beneficiari cum ar fi lucrabilitate, calitatea estetica si durabilitate in timp. In acelasi timp am lansat pe piata solutiile de hidroizolatii pentru bai, balcoane si terase care la randul lor completeaza panoul inovatiilor avute in vedere in aceasta perioada.

 

Recomandat de pe Arhispec.ro
weber.plan profi
InfoPardoseli: In cazul solutiilor pentru egalizarea pardoselii, care sunt principalele avantaje ale produselor WEBER in detrimentul produselor oferite de alti producatori din piata?
Mugur Gh. Muresan: Solutiile Weber pentru pardoslilor cuprind atat sapa grosiera de egalziare cat si sapa autonivelanta. Daca este sa ne referim din nou la elementele de diferetiere pe care solutiile noastre le aduc atat aplicatorilor/constructorilor cat si beneficiarilor, acestea sunt: aderenta superioara la stratul suport, rezistenta crescuta la compresiune conferind in acelasi timp si o rezistenta finala mare (inclusiv datorate fibrelor de armare suplimentare aflata in compozitia produsului – in acest caz sapa autonivelanta weber.plan.profi), faptul ca solutiile noastre sunt utilizabile pentru incalzirea in pardoseala, prezentand o lucrabilitate foarte buna, generand in cazul sapei autonivelante o autonivelare perfecta.

 

InfoPardoseli: Care sunt, dupa parerea dumneavoastra cele mai mari probleme cu care se confrunta piata constructiilor din Romania in momentul de fata?
Mugur Gh. Muresan: Daca este sa ne referim in mod particular la piata mortarelor, trebuie mentionat faptul ca din perspectiva ofertei in aceasta piata, insumarea capacitatilor de productie ale tuturor producatorilor din piata depaseste cu mult capacitatea actuala de absorbtie, respectiv cererea, care in ultimii ani a fost mai degraba in contractie sau stagnanta determinand o competitie severa pe acest segment. Acest fapt a condus la o stagnare (uneori chiar scadere) a nivelului preturilor de vanzare a produselor in piata, in conditiile in care nivelul costurilor de operare (energie, materii prime, etc.) au urmat o tendinta crescatoare, generand in final o presiune asupra marginilor si implicit a profitabilitatii companiilor si a capacitatii lor de finantare. De cele mai multe ori reteta succesului si a imbuntatirii performantelor a reprezentat-o transformarea acestei probleme intr-o oportunitate de imbuntatire prin depunerea intregului efort organizational in directia inovatiei, a reducerii costurilor si imbuntatirii in executie, care la randul lor se constituie in cele din urma in avantaje competitive esentiale. Aceasta cred ca este pe mai departe provocarea principala cu care ne vom confrunta in persectiva pe piata constructiilor din tara noastra.

 

InfoPardoseli: Care ar fi 3 lucruri ce s‐ar putea face pentru a avea o comunicare cat mai buna intre producatorii de materiale pentru constructii si firmele de executie/antrepriza?
Mugur Gh. Muresan: Consider de fiecare data ca pentru o comunicare buna trebuie sa avem in vedere urmatoarele: logos-ul, ethos-ul si patos-ul, in acest sens pe langa interactiunile directe ale producatorilor cu constructorii, firmele de executie si montaj, cat si cu organziatiile profesionale de profil (ARACO, etc.), mediul online ne rezerva in continuare oportunitati incomplet exploatate in prezent.

 

InfoPardoseli: Care sunt in opinia d-voastra cele mai eficiente canale de promovare pe piata materialelor de constructii? De ce?
Mugur Gh. Muresan: Din punctul nostru de vedere unul din cele mai eficiente canale de promovare a solutiilor si serviciilor oferite de Weber pe piata constructiilor o reprezinta promovarea directa, contactul direct cu comunitatea de profesionisti (constructori, antreprenori, firme de executie, arhitecti, beneficiari, etc.), fie ca acest lucru se petrece nemijlocit prin forta noastra de vanzari/marketing/tehnic, fie prin presa de specialitate sau mediu online care se adreseaza acestor segmente. Consideram ca aceste canale ofera beneficiile cele mai substantiale avand in vedere costul implicat.

 

InfoPardoseli: Cat de important este marketing-ul online in strategia companiei Weber cand cine vorba de segmentul rezidential?
Mugur Gh. Muresan: Pot sa va confirm faptul ca marketing-ul on-line capata un rol din ce in ce mai important in strategia de comunicare. In acest sens pe langa instrumentele pe care le utilizam in prezent suntem in plin proces de dezvoltare a unora noi care sa raspunda strategiei de marketing a organziatiei noastre pentru perioada urmatoare.

 

InfoPardoseli: Care este aspectul care va place cel mai mult la acest domeniu? Ce va face sa mergeti cu placere la jobul dumneavoastra?
Mugur Gh. Muresan: Spiritul competitiv si oportunitatile permanente de invatare fac ca acest domeniu foarte dinamic, inovativ si activ sa fie un mediu care sa stimuleze dezvoltarea profesionala si personala. Aceste lucruri consider ca genereaza atractivitatea in aceasta domeniu de activitate.

 

InfoPardoseli: Va multumim pentru raspunsuri, iar acum, la final, spuneti-ne care este cel mai bun sfat pe care l-ati primit in cariera d-voastra?
Mugur Gh. Muresan: Mai mult decat un sfat a fost indemntul pe care l-am primit la un moment dat si anume acela de a incerca sa inteleg eu mai intai si apoi sa pretind a fi inteles, circumscris procesului decizional si de actiune, atat in relatie cu partenerii organizatiei cat si in cadrul organizatiei.