Tempini – sfaturi pentru alegerea placilor ceramice
|O companie care se bazeaza pe estetic si frumos si incearca zi de zi sa aduca mai aproape de clientii sai sentimentul de „acasa” – Tempini. De peste 100 de ani realizeaza incaperi calde si primitoare prin intermediul pasiunii pentru frumos. Tempini România aduce impreuna colectii unicat de placi din ceramica, creatii ale marilor designeri italieni si pun la dispozitia clientilor o selectie de produse premium precum: gresie, faianta, tapet, parchet si obiecte sanitare. Cum reusesc sa mentina aceste standarde si ce recomandari au pentru beneficiari am aflat chiar de la dl Gigi Nacev, Business Consultant Tempini Solutions.
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ati acorda unui client nou pentru achizitia corecta de placi ceramice?
Primul sfat este sa fie informat corect, informare care sa o realizeze prin consultarea unui specialist. Sigur informarea este dificil sa fie corecta daca este facuta pe internet, unde fiecare producator/distribuitor va “manipula” informatia in interes propiu.
In mod normal specialistul ar trebui sa fie un designer de interior. Multi clienti nu inteleg cu adevarat rolul unui designer, si “presupun” doar ca vin cu o parere autorizata despre partea vizuala a proiectului. Argumentele de mai jos poate vin sa sprijine ideea ca un designer, mentionez designer de calitate, nu reprezinta un centru de cheltuieli in proiect dar poate sa fie un adevarat centru de profit.
Ex: In cazul placilor ceramice, caracteristica principala este densitatea materialului. O densitate mare asigura o absortie minima de lichide, fapt care o face rezistenta la patare si in cazul montajului la exterior rezistenta la inghet. In acelasi timp, o densitate superioara asigura o duritate superioara produsului finit. Desitatea se verifica prin greutatea materialului.
In cazul parchetului, fac referire la dublu si triplustratificat, sunt mult mai multe elemente care diferentiaza doua produse. Tara de origine a lemnului nobil (stratul superior), maturarea, adezivi cu ajutorul carora se lipesc straturile, vopselurile utilizate, modul de prelucrare. Pentru o intelegere mai usoara, fac o paralela cu incaltamintea de piele. Putem afirma ca intr-un grup de persoane toti utilizeaza incaltaminte de piele, sa oprim informarea in acest punct si sa generam ideea ca sunt incaltati cu o calitate a incaltamintei similara. Daca specificam insa ca o incaltaminte este din piele de bovina cu talpa lipita, o alta pereche este cu piele de bovina cu talpa de piele lipita si cusuta, o alta pereche este din piele de bivol sau crocodil, o sa intelegem imediat atat de ce aspectul, durabilitatea si, in consecinta, pretul vor fi intr-o gama foarte diferita.
Care sunt 3 capcane/greseli des întâlnite pe care le observati ca le fac cumparatorii cand achizitioneaza placi ceramice?
Prima si cea mai mare capcana este informarea tehnica de la montatorii de materiale, fiind persoanele cele mai prezente in santier. Din pacate, in absenta unor scoli de specialitate, astazi calitatea celor care opereaza in acest domeniu este relativ scazuta.
O alta capcana majora, poate fi corelata cu raspunsul de la prima intrebare, este informarea superficala a beneficiarului. Cel mai corect exemplu este achizionarea adezivilor pentru placi ceramice. Daca ne oprim cu informarea la “adeziv” vom ajunge cu siguranta sa avem costuri si in consecinta stres major. Exista cel putin sase caracteristici care diferentiaza un adeziv de ceramica si care fac ca un anumit adeziv sa fie recomandat sau nu pentru un anumit de placa ceramica combinata cu un anumit strat suport si cu un anumit sistem de incalzire.
Cea de a treia capcana, poate cea mai grava, este absenta contractelor intre beneficiar si cei care opereaza in proiect. Este inevitabil intr-un proiect atat de complex cum este un proiect imobiliar sa nu apara erori, a caror remediere in majoritatea cazurilor depasesc cu mult valoarea „economiilor” realizate prin eliminarea contractelor. Desigur, ca urmare a acestei erori multi renunta sa mai remedieze si accepta „sa traiasca” cu problema in casa, dar in multe situati aceste erori pot merge pana la a periclita siguranta locuitorilor.
Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrati sau pe care le-ati finalizat recent si ce solutii tehnice din portofoilul dvs. ati folosit?
Targetul nostru sunt proiectele residentiale high-end, segment de piata in care discretia este o virtute. Am realizat o multime de proiecte de referinta in colaboarea cu designeri de interior extrem de talentati. Cu toate acestea dintre proiectele finalizate in anul acesta, in cadrul acestui interviu, doresc sa amintesc un singur proiect rezidential de referinta care este de referinta pe piata din Romania, avand in vedere ca a fost amintit ca si reper de foarte multe persoane care ne-au vizitat.
Alte proiecte pentru care avem acordul sa fie publicate le puteti regasi pe site-ul nostru www.tempini.ro la sectiunea Proiecte.
As aminti si proiectul nostru de suflet finalizat in primavara 2022, care este chiar showroom-ul Tempini din Timisoara, recunoscut de toti specialisti romani si internationali care i-au calcat pragul ca o amenajarea care poate concura fara probleme in orice competitie internationala in domeniu.
Care sunt provocarile momentului in segmentul in care activati?
Principala provocare sunt majorarile de pret rezultate in urma evolutiei preturilor energiei din ultimul timp.
O alta provocare este lipsa predictibiltatii evolutiei situatilor militare, politice, medicale care au aparut in cascada in ultimi ani si care genereaza o confuzie majora atat pentru investitorii din domeniul imobiliar, dar mai ales in randul potentialilor clienti.
Aceasta confuzie a inceput sa influenteze tot mai mult atat decizile de achizitie dar si strategiile de investitii, aspecte care devin natural si provocari pentru furnizorii de materiale si servicii din acest domeniu.
Cum vedeti evolutia pietei in nisa dvs. in Romania in urmatoarele 6-12 luni?
Asa cum aminteam, predictibilitatea a devenit principala problema a investitorilor in aceasta perioada. Cu o pandemie care nu se stie daca s-a incheiat sau nu, un conflict armat la granita si consecintele acestuia in piata energetica si bancara, emiterea unor ipoteze bazate pe argumente solide a devenit un hazard. Cu toate acestea, observatiile de la “firul ierbii” ma fac sa fiu optimist.
In perioada Martie – Septembrie s-a simtit o scadere a interesului de achizitie, aspect care a generat unde de soc in intreaga piata, dar personal am considerat ca a fost rezultatul deblocarii pietei de turism. Inainte de a lansa ipoteze despre evolutia pietei am dorit sa astept rezultatele lunii Octombrie, la finalul careia ne regasim. In acest moment pot sa afirm ca piata a emis semnale foarte pozitive. Echipele de montaj, fabricile, distribuitorii lucreaza la capacitate maxima.
Parerea mea ca in situatia, foarte probabila, in care conflictul armat nu va lua o turnura dramatica, piata va continua trendul bun din ultimi ani. Prevad o revenire a pietei de energie in parametrii normali incepand cu luna Martie 2023, dupa aceasta perioada in care preturile au degerat in urma unor actiuni speculative. Lansez aceasta ipoteza optimista bazandu-ma pe masa monetara mare care exista in acest moment in piata spre deosebire de perioada 2008-2010, perioada care este folosita mereu ca si termen de comparatie de analisti, care de o buna perioada de timp lanseaza ipoteze foarte pesimiste.
Paradoxal, toate evenimentele din ultimii ani au ajutat piata imobiliara, fie prin cresterea numarului de investitori care au vazut in aceasta piata un risc mai mic decat in piata bancara, fie de relocarea unor activitati industriale si comerciale din tarile afectate de criza militara.
Ne puteti spune cateva din obiectivele Tempini pe care le implementati in aceasta perioada?
Principalul obiectiv, pe termen scurt, este dezvoltarea in alte doua orase Constanta si Iasi – orase in care avem deja multe proiecte, iar gestionarea lor din Bucuresti genereaza costuri suplimentare. De asemnea dezvoltarea acestor doua orase “solicita” prezenta unui jucator de calibru.
Un alt obiectiv este dezvoltarea pe orizontala, tradusa prin dezvoltarea si imbunatatirea servicilor oferite clientilor. Obiectivul nostru principal, foarte greu de realizat dar mai ales de mentinut, sunt servicile superioare.