PPG Romania – Sfaturi pentru achiziția corectă a vopselei
|Compania PPG are unul dintre cele mai mari și moderne laboratoare de cercetare – dezvoltare din domeniul de vopsele, care se concentrează constant pe inovație și îmbunătățire continuă. Cu o experiență de peste 130 de ani, prin inovație, sustenabilitate și culoare, PPG ajută clienții din peste 70 de țări din întreaga lume să găsească cele mai bune soluții în renovarea locuințelor, în industria de transport și construcții.
În România, PPG este unul dintre liderii pieței de vopsea, odată cu achiziția DEUTEK S.A. în anul 2017. Datorită experienței de peste 10 ani în cadrul pieței românești, PPG România se poate mândri astăzi că este o companie de succes, bine gestionată, cu o îndelungată tradiție în a oferi clienților săi servicii excelente și care deține unele dintre cele mai puternice mărci din România. De asemenea, Brandul OSKAR aparține PPG Romania S.A., parte a grupului PPG Industries Inc., liderul mondial în producția și comercializarea de vopsele arhitecturale și industrial. Care sunt aspectele la care trebuie să fie atent un client atunci când cumpără vopsea și cum se vede piața în contextul actual am aflat de la Silviana Ștefan, KAM (Key Account Manager) Influencer la PPG Romania.
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de vopsea?
Orice client trebuie asigurat încă de la primele discuții de faptul că beneficiază din partea noastră de suport tehnic gratuit. Este foarte important ca, înainte de orice achiziție, să existe o discuție între noi și client în care să stabilim care sunt nevoile acestuia pentru proiectul său. Așadar, primul sfat ar fi să comunice clar ce își dorește pentru ca noi să venim în întâmpinarea lui cu soluția optimă din punct de vedere tehnic, apoi să aleagă culori și texturi potrivite pentru proiectul respectiv și, nu în ultimul rând, să solicite probe în șantier pentru a testa calitatea produsului pe care urmează să îl folosească și pentru a confirma culoarea aleasă.
Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționează vopsea?
Prima si cea mai frecventa greșeală pe care o fac cumpărătorii atunci când achiziționeaza vopsea este aceea că preferă să plăteasca mai puțin, să cumpere un produs mult mai ieftin decât ceea ce ar avea realmente nevoie. Astfel ei nu înțeleg că, de fapt, pe termen lung, nu reduc niciun cost pentru că acel produs nu le va oferi aceeași rezistență în timp și că nu are aceleași proprietăți ca un produs dintr-o gamă premium.
De multe ori cumpărătorii fac achiziția bazată pe propriul research sau pe diverse recomandări, fără a cere și opinia unui specialist. În vremurile acestea în care gama de produse este atât de variată și există vopsea pentru orice tip de suprafață, de suport sau se pot produce soluții pentru proiecte speciale, este elementar ca și cumpărătorul să apeleze la un specialist care să îl ajute să facă alegerea corectă.
De asemenea, majoritatea nu iau în considerare o marjă de eroare când calculează cantitatea necesară și nu sunt atenți la modul de aplicare al produselor (vorbim, din nou, de clienții care nu cer ajutorul unui specialist). De exemplu, sunt vopsele care necesită diluție sau vopsele care se pot aplica fără a fi diluate. Totuși, în cazul celor care necesită diluție, acest proces trebuie făcut conform specificațiilor tehnice ale produsului respectiv. Așadar, de multe ori, clientul se trezește fie că rămâne cu găleți în plus, fie că trebuie să facă o suplimentare de comandă.
Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Echipa din care fac parte activează pe segmentul B2B, așa că numarul proiectelor recente sau finalizate recent este destul de mare, toate fiind proiecte private și majoritatea rezidențiale. Ca și soluții tehnice, putem menționa Oskar Amorsa Opaca + Oskar Proxpert ExtraMat (unul dintre cele mai vândute sisteme în momentul de față) sau Oskar Amorsa Zero Mucegai + Oskar Total.
Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?
Una dintre cele mai mari provocări este extinderea surselor de unde ne putem procura proiectele și informațiile despre acestea încă dinainte de a se începe construcția propriu-zisă.
Pentru că piața de vopsea și tencuială decorativă prezintă o gamă destul de variată atât de produse, cât și de producători, este o provocare continuă să venim în întâmpinarea clienților noștri cu produse inovative la un preț competitiv, cu o gamă care să răspundă oricărei nevoi din șantier, dar și cu suport tehnic dedicat încă de la alegerea codului de culoare și până la ultima mână de vopsea aplicată.
Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?
Deși pandemia a afectat majoritatea domeniilor de activitate, construcțiile au continuat să prospere și nu am dus lipsă de proiecte. Sunt câteva proiecte în stand-by sau blocate în fazele de avizare, însă sunt mai numeroase cele la care se încep lucrările, așadar vânzările de vopsea vor continua să crească și în următorul an.