Piata fibrelor metalice din Romania este in crestere: In doar 6 ani, Romfracht si-a inzecit capacitatea de productie

ROMFRACHT este dovada vie ca, printr-un management eficient, o companie se poate dezvolta si poate revolutiona domeniul constructiilor – in cazul de fata vorbim despre modul in care sunt armate  pardoselile sau structurile din beton. Plasa sudata si otelul beton au intalnit acum o competitie puternica din partea fibrelor metalice si fibrelor din polipropilena, iar Romania este pregatita pentru aceasta provocare. Despre piata fibrelor metalice din Romania am discutat pe larg cu Dl. Florin Florian – Manager Departament Fibre al companiei Romfracht.

?

Ne aflam la jumatatea anului. Cum vi se pare ca e piata fibrelor metalice acest moment? Cum a decurs business-ul pentru dvs. pana acum tinand cont de faptul ca sunteti cel mai important producator de fibre metalice din Romania?

Pe langa fibrele metalice producem toata gama de fibre din polipropilena. La fibrele metalice, piata in Romania este in continua crestere. Trebuie sa intelegem ca nevoia de platforme (logistice, retail, industriale etc) este satisfacuta in proportie de doar 55% . Referitor la fibrele din polipropilena, suntem singurii producatori de fibre monofilament si structurale din Estul Europei.

Suntem pe un trend ascendent: daca in 2010 aveam o capacitate de productie de 200 tone/luna, azi am ajuns la peste 2000 tone fibre metalice/luna plus 120 tone fibre polipropilena/luna.

Banner Fibre Metalice 1200x687

Spuneti-mi ceva despre compania dumneavoastra care sa-i convinga pe potentialii dvs. clienti sa va aleaga produsele.

ROMFRACHT este o companie solida cu o cifra de afaceri de peste 26 milioane euro pe 2015. Suntem un partener stabil si sustenabil pentru oricine si ne putem implica in proiecte mari fara un efort prea mare. Avem utilaje si echipamente performante, iar calitatea produselor este verificata pe flux. Suntem responsabili si avem implementate ISO9001, ISO14001 si OHSAS18001. De asemenea, fibrele sunt certificate CE 14889/1 si CE 14889/2.

Care sunt principalele 3 probleme cu care se confrunta piata fibrelor metalice din Romania si cum credeti ca ar putea fi solutionate?

Principala problema este lipsa de interes in Invatamantul Universitar de a aprofunda studentilor proprietatile armarii disperse in betoane. Noi am participat la diverse simpozioane in facultatile de profil din Romania, dar nu este suficient. Din pacate la acest punct nu vad metode de solutionare.

O alta problema ar fi reticenta proiectantilor in a aplica acest tip de armare. Acest lucru apare efectiv  din cauza necunoasterii proiectarii cu fibre metalice sau polipropilene. Aici venim in intampinarea lor cu calcule de dozaj specifice, oferite gratuit.

Frica de a folosi materiale de generatie noua este iarasi o problema, doar ca aici experienta noastra vine ca un pansament si genereaza rapiditate in aplicarea fibrelor metalice si polipropilene in proiecte complexe. Prin faptul ca genereaza economii, uzitarea lor devine atractiva din partea beneficiarilor (nu de putine ori am vazut proiectanti schimbati din proiecte de catre beneficari pentru ca nu stiu sa aplice armarea dispersa) .

Cat de important este marketingul online in strategia companiei Romfracht cand este vorba de fibre metalice?

Suntem prezenti atat in media cat si online, chiar la inceputul lunii iulie o sa aparem cu o imagine noua. Faptul ca lucram la un nou manual de imagine spune multe despre performantele la care am ajuns. Dupa cum stiti, departamentul pe care il conduc a crescut odata cu voi, Romfracht fiind printe primii clienti ai IBC Focus, iar asta este un exemplu pozitiv.

Am vazut ca ati lansat un nou produs – fibrele RoFero. Ce aduce nou aceasta gama de fibre si cum a fost primita lansarea?

Este adevarat, am lansat in piata cu un nou tip de fibre, RoFero. Sunt fibre create in laboratoarele Romfracht si produse in fabrica noastra. Ne mandrim cu acest produs de top – Made In Romania- un kg RoFero inlocuieste 10 kg fibra metalica – Garantat. Fiind o solutie viabila si mai ieftina, clar ca sunt deja folosite in majoritatea proiectelor. Surpriza vine de la extern, unde acest tip de fibre are un feedback extraordinar.

Pe langa fibre am pornit productia de Sarma Moale Neagra pentru constructii. Este cea ma banala sarma dar in zona Bucurestiului nu era nici un producator. Asa ca iata-ne producatori de SMN in gama 1.18mm – 4mm.

Banner RoFero

Care sunt obiectivele Romfracht pentru perioada urmatoare?

Gandirea directorului general Vladimir Mitroi de a structura Romfracht ca si grup, pe departamente a dus la un nou business ce se afla in implementare sub atenta conducere a colegului meu Daniel Ciocan. Un service auto ce garantat o sa sa fie in centrul atentiei in momentul lansarii. Dar e un proiect de anvergura ce se intinde pe 2 ani, doar achizitia terenului a durat un an.

In permanenta dezvoltam productia. Astfel avem o noua investitie in liniile de productie fibre metalice unde vrem sa crestem capacitatile de trefilare. Acum am inceput sa ne pregatim pentru targurile din toamna cum ar fi BIG 5 Dubai, unde ne gasiti la standul  C110 hala Zabeel.

Va multumim pentru timpul acordat si va rugam, in incheiere, sa ne spuneti ce face dl. Florin Florian atunci cand nu se afla la birou, in scaunul de manager department fibre?

Greu de raspuns! Printre delegatii, birou, sedinte, am un student la medicina in familie caruia cateodata poate nu ii accord sufficient timp. Fiul meu Claudiu este anul V, si nu este usor sa fii parinte de medicinist.