Pardoseala sistemului de parcare Decebal Tower – Un proiect exemplar Milucon

Practica Milucon în domeniul lucrărilor de pardoseli și hidroizolații își bazează performanțele pe experiența inginerilor și calitatea materialelor. În peste 10 ani de lucrări majore pentru proiecte industriale și civile, compania Milucon dezvoltă servicii complementare menite să asigure necesarul de proceduri recomandate în domenii precum cele de hidroizolații și pardoseli – realizare șape, betoane, încălzire în pardoseala, degivrare, acoperișuri, terase verzi etc.

La nivel teoretic, succesul unei lucrări este dictat de soluția tehnică gândită pentru specificul și criteriile proiectului. Prezentăm una dintre cele mai recente lucrări Milucon, realizare pardoseala sistem de parcare pentru imobilul Decebal Tower, situat în zona Unirii, un centru de afaceri cu birouri clasa A și apartamente de lux.

Detalii despre proiect: provocari si solutii oferite de MILUCON

Solicita o oferta compeletand formularul de la final!

Garajul de parcare este situat la subsol, este izolat termic, iar lucrarea de pardoseală observă o suprafață totală de parking de 3.500 mp, împărțită pe 2 nivele de subsol și o rampă interioară între cele 2 subsoluri. Provocarea proiectului a fost să aplicăm un sistem de pardoseală agrementat pentru parking (furnizor BASF), potrivit pentru flux de trafic intens și greutăți variate de mașini, astfel încât să bifeze toate criteriile funcționale, dar și estetice.

Misiunea noastră este de a oferi soluții bazate pe criterii de natură strictă – acolo unde o mașină obișnuită cântărește 1000 kg, un SUV cântărește 2,5 tone, astfel presiunea asupra structurii de pardoseală este foarte ridicată. Suprafața parcării trece printr-o serie de solicitări mecanice (provocate de mișcarea și frânarea mașinilor), solicitări chimice (datorită scurgerilor de ulei, benzină și criblură preluată pe cauciucuri), inclusiv solicitări dinamice (fluctuații de temperatură, densitate ridicată de trafic și ocupare locuri de parcare).

Sistemul instalat în parcarea clădirii Decebal TOWER este format din multiple straturi pentru a prelua din solicitări și a menține integritatea o perioadă îndelungată, evaluată la 10 ani în condițiile preconizate de trafic și alte solicitări. Dificultatea proiectului a fost să tratăm fisurile în beton survenite după operațiile pregătitoare de sablare/frezare. Pe șantierul proiectului au lucrat 14 muncitori coordonați de un inginer în pardoseli, iar lucrarea a fost predată în 30 de zile, cu o garanție de 2 ani oferită de Milucon și producătorul de materiale.

Completeaza formularul de la finalul articolului pentru mai multe informatii!

După aplicarea sistemelor de parking a fost aplicată vopsea specială pentru marcaje rutiere și benzi de trafic, inclusiv pentru a demarca 80 de locuri de parcare. Soluțiile tehnice utilizate în realizarea lucrării de pardoseală pentru parcare sunt formate din trei tipuri de sisteme, le prezentăm mai jos pentru referințe complete:

1. SISTEM RADIER:
Sistemul folosit pentru radier este unul rigid: sistem epoxidic rigid format din amorsă epoxidică (MASTERTOP P 604 cu adaos de nisip cuarțos) și strat final epoxidic autonivelant MASTERTOP BC 372.
În prealabil, suprafața de beton se pregătește cu utilaje specializate: sablare beton pe toata suprafața (cu sablator cu alice metalice), ulterior o altă operație pregătitoare este cea de frezare zone de beton mai înalte pentru planeizare și îndepărtare exces și uniformizare planeitate beton (această operație de frezare se realizează cu un utilaj specializat numit freză cu disc diamantat ce îndepărteaza excesul de beton turnat în plus față de nivelul pardoselii).

O altă operație pregătitoare este cea de deschidere fisuri existente pe pardoseală, realizată cu un flex special cu protecție la praf. Utilajele Milucon sunt conectate la un aspirator industrial pentru colectarea prafului, astfel mediul de lucru poate fi controlat. Flexul pentru fisuri are rolul de a deschide acele fisuri foarte vizibile apărute pe pardoseală după operația de sablare. Rolul acestei proceduri este de a ”trata” betonul fisurat prin deschiderea fisurilor și umplerea lor cu chit epoxidic. Acest tratament are rolul de a repara zonele respective realizând un fel de armătură pentru beton.

2. SISTEM PLACĂ SUSPENDATĂ:
Sistemul folosit la plăcile suspendate sau intermediare dintre subsoluri este un sistem elastic poliuretanic, format dintr-o amorsă epoxidică cu adaos de nisip cuarțos (MASTERTOP P 604) și ulterior se folosește o membrană elastică poliuretanică cu capacitate de acomodare fisuri dinamice (această membrană poliuretanică este o rășină poliuretanică cu elasticitate mare de până la 900% cu posibilitatea de a prelua fisurile ce vor apărea ulterior în beton, fisuri de până la 2 mm. Ca strat final în acest sistem se folosește un TOP COAT (o protecție cu rezistențe deosebite la frecare, uleiuri etc), o membrană ușor elastică cu capacitatea de a rezista la frecări mari, acizi, uleiuri, sare etc.
Acest sistem elastic folosit la parcajele intermediare (plăci suspendate sau planșee intermediare între subsoluri), trebuie să fie un sistem elastic pentru preluarea fisurilor ulterioare ce apar în beton, pentru că în caz contrar (în cazul în care nu folosim un sistem elastic, după apariția fisurilor în beton, apa care se folosește la spălarea pardoselii sau apa de pe mașinile ce vin cu zăpada – după topire, se scurge prin fisuri și ajunge pe mașinile de la nivelul inferior de parcare).
Operațiile pregătitoare sunt aceleași ca și la primul punct (sistem radier): sablare ș aspirare beton, frezare zone înalte, daca este cazul, și deschidere și chituire fisuri. În schimb, pentru fisurile tratate la planșeele suspendate se folosește un sistem elastic cu o membrană elastică poliuretanică sau un mastic poliuretanic).

3. SISTEM RAMPE AUTO:
Pentru rampele auto se folosește un sistem similar ca la plăcile suspendate, un sistem elastic: amorsă epoxidică și nisip cuarțos, membrană elastică poliuretanică (cu adaos de agent tixotropic – pentru a preveni scurgerea rășinii) și un TOP COAT, ușor elastic, dar cu rezistențe mari la uzură, frecare etc. În schimb, acest sistem este antiderapant pentru a preveni alunecarea mașinilor în rampă. Operațiile pregătitoare sunt aceleași: sablare, frezare, aspirare și deschidere și chituire fisuri.

Proiectul Decebal Tower face parte din lucrarile de mare angajament efectuate de compania Milucon. Succesul lucrării a fost confirmat prin contractarea companiei pentru lucrări suplimentare – hidroizolații subsoluri, stații tehnice și hidroizolații exterioare. În prezent, piața de hidroizolații și realizare pardoseli este în creștere în România, însă acolo unde noi firme încep să activeze și să dezvolte operațiuni, compania Milucon își consolidează poziția de autoritate în domeniu.

Articol semnat de Inginer Robert Milu, director tehnic Milucon