Menatwork: solutii complete pentru pardoseli de calitate
|Am stat de vorba cu Managerul diviziei pardoseli din cadrul companiei Menatwork, domnul Horia Matei. Dansul ne-a dezvaluit planurile strategice pentru 2015, ce pardoseli noi vor fi promovate in cadrul companiei si unde le vom putea gasi pe piata.
Suntem la inceput de an, cum a fost 2014 pentru Menatwork? Cum vedeti anul 2015 pentru segmentul pardoselilor ?
Anul 2014 a fost mai bun decat 2013. Trendul vanzarii de pardoseli urmeaza trendul lucrarilor in constructii si este, ca si acesta, influentat de volumul investitiilor provenite atat din partea statului, cat si din mediul privat.
Consider ca 2015 se va situa pe un trend ascendent fata de anii anteriori, bazandu-ma in special pe faptul ca vad un interes crescut al investitorilor privati in piata romaneasca (exista proiecte noi si proiecte „inghetate” care se reiau iar zona politica, desi in convulsii , confera totusi o liniaritate pe zona de investitii cu fonduri europene).
Banuim ca planurile strategice ale companiei Menatwork pentru 2015 sunt „secrete”, totusi, ce ne-ati putea dezvalui in acest sens?
– compania a trecut printr-o lunga perioada de ajustare a organizarii la toate nivelurile, incepand cu activitatile de productie pana la cea de vanzare. Anul 2015 ar trebui sa confirme noua schema de organizare si aduca si rezultatele pozitive targetate. Una din directiile de actiune legate de acest aspect este ridicarea nivelului profesional al angajatilor intrucat organizatia vizeaza in special vanzarea consultativa.
– alta directie de actiune este intensificarea colaborarii cu partenerii si distribuitorii existenti, depunem eforturi de sprijinirea acestora pentru a ne promova produsele in piata, pe de alta parte urmarim extinderea catre noi parteneri pentru a acoperi intreg teritoriul si toate segmenetele de piata.
– a treia directie pe care o vizam este exportul produselor pe care le fabricam in Romania. Incepand cu tarile vecine unde deja suntem prezenti avem un plan de actiune care, cu siguranta ne va aduce parteneri viabili si stabili care ne pot promova produsele si sistemele pe piata locala. Avantajele oferite de noi sunt preturi competitive, rapiditate in livrare si suport tehnic superior.
Aveti o lucrare de referinta de care sa fiti extrem de mandru? Ne-am bucura daca ne-ati mentiona care este aceasta:
Avem multe satisfactii din acest punct de vedere. Ne face placere sa mentionam cateva din proiectele de top din ultima perioada:
PARDOSEALA SUPRAINALTATA – o producem in Romania, fiind singurul producator din sud-estul Europei
– Proiectul GREEN GATE OFFICES din Bucuresti blvd Tudor Vladimirescu 22 (http://green-gate.info/#c-location) cladire de birouri care a obtinut certificare „verde” BREEAM de nivel A. Aici am furnizat pardoseala suprainaltata QUATTRO catre antreprenorul general Bog’Art Constructii Ambient, constructor de care ne leaga multi ani de colaborare fiind unul din importantii parteneri ai grupului Menatwork si unul din cei mai prestigiosi constructori existenti pe piata din Romania.
– Proiectul GREEN COURT OFFICES din Bucuresti str Scoala Herastrau peste drum de Promenada Mall (www.skanska.ro/ro/Proiecte1/Proiecte/?pid=9323), cladire care a obtinut certificare „verde” LEED GOLD
Aici am furnizat si ne-am implicat direct in montajul de pardoseala suprainaltata QUATTRO intr-un contract de 29 000 mp care este in derulare. In acest proiect am colaborat cu antreprenorul general, SKANSKA CONSTRUCTII ROMANIA, care, desi nou aparut pe piata din Romania, s-a situat la un inalt nivel de profesionalism si organizare, reusind o colaborare reciproc avantajoasa.
LINOLEUM SI COVOR PVC – suntem unul din principalii parteneri ai producatorului de renume mondial TARKETT
– Proiectul de renovare a Spitalului Judetean Ramnicu Valcea. Aici am furnizat si montat acoperitori de pardoseala si perete din PVC, impreuna cu accesoriile de protectie anti-soc a peretilor intr-un contract cu antreprenorul general Romconstruct, unul din constructorii cu traditie pe piata din Romania.
AMENAJARE INTEGRATA – prin gama de materiale produse/comercializate si specialistii pe care ii detine Grupul Menatwork poate aborda proiecte complexe de orice nivel
– Proiectul GRAND CASINO MARIOTT ( https://vimeo.com/100649288) situat in JW Marriott Bucharest Grand HoteI a fost amenajat de catre Grupul Menatwork incepand cu peretii, tavanele si terminand cu mocheta personalizata si restul pardoselilor la un nivel exclusivist.
Cu ce vine nou (ca si produse) Menatwork pentru urmatoarea perioada?
IN DOMENIUL PARDOSELILOR:
– vom diversifica gama de finisaje pentru pardoseala suprainatata QUATTRO cu decoruri de parchet cu destinatie dedicata spatiilor de lux/top management si ceramica pentru zone de lobby/receptie clienti
– vom promova un produs relativ nou pe piata, PVC CLICK ca solutie alternativa la podeaua laminata (cunoscuta la parchet laminat) dar cu certe avantaje din punctul de vedere al rezistentei la trafic si confortului acustic
– vom promova un sistem de acoperire pardoseala si perete cu covor/tapet din PVC TARKETT IQ OPTIMA care ofera solutii pentru toate tipurile de spatii trafic rezidential si comercial.
Avantajul solutiei MENATWORK este un singur décor tip travertin pentru o gama de 5 produse integrate intr-o gama de pana la 64 culori ce se pot folosi pentru pardoseli si pereti inclusiv in zone de grupuri sanitare si dusuri.
Ce canal de vanzare (DIY, depozite specializate, vanzarea directa la proiecte) considerati ca ar fi cel mai eficient? De ce?
Fiecare canal de vanzare se dovedeste a fi eficient pentru anumite tipuri de produse, mai exact pentru produse cu anumite specificatii sau caracteristici tehnice. Grup Menatwork abordeaza toate aceste canale, fiecare insa cu produse selectate din gama disponibila. Diferenta consta in complexitatea produselor/sistemelor, la un pol situandu-se canalul DIY unde cele mai eficiente produse sunt cele simple, usor de instalat, familiare end-userului si eventual low-cost – la celalalt pol fiind produsele care incorporeaza proprietati si avantaje care in cele mai multe cazuri implica si un pret mai mare, produse ce trebuie prezentate clientului in cadrul unei vanzari consultative pe canalele de vanzari directe (proiecte)
Mediul online castiga teren in segmentul business networking. Care e principalul atuu al acestui mediu?
Consider ca mediul online ofera in principal posibilitatea de a interconecta businessuri la distante altminteri imposibil de depasit. Deasemenea un alt atu oferit este prin facilitarea identificarii oportunitatilor de business oferind acces la cea mai mare cantitate de informatie existenta.
Care ar fi 3 lucruri ce s‐ar putea face pentru a avea o comunicare cat mai buna intre furnizorii materiale pentru constructii si firmele de executie/antrepriza?
La acest moment consider ca exista un nivel bun de comunicare intre furnizorii de materiale si firmele de executie/subantrepriza. Bineninteles ca e loc de mai bine, in special in transmiterea informatiilor cu privire la noi produse si tehnologii. Aici un impact major il reprezinta evenimentele de profil – expozitii, simpozioane, prezentari precum si expunerea acestor informatii in mediul online, usor de accesat si consultat. Un alt catalizator al comunicarii intre furnizori si firmele de executie il reprezinta arhitectii, acestia fiind primii care transpun solutiile furnizorilor in proiecte si le integreaza astfel ca firmele de executie sa beneficieze de solutii coerente, complete, eficiente.
Care sunt top 3 minciuni pe care vi le spun rau platnicii?
Cel mai frecvent motiv pentru care se cer amanarile de plati din partea cumparatorilor este ca nu au incasat contravaloarea lucrarilor de la beneficiari. Este un motiv care nu-l putem controla daca este si cauza….
Alte motive pot spune ca nu sunt nici pe departe atat de frecvente ca acesta. Atata timp cat sistemul legislativ este greoi in recuperarea creantelor si permite sustragerea de la plata a agentilor economici care chiar asta urmaresc, motivele inventate vor fi la ordinea zilei.
Din experienta dumneavoastra de business, care a fost cel mai bun sfat pe care l-ati primit si pe care l-ati transmite mai departe?
„Faceti afaceri cu oamenii, nu cu firmele”. Nu mi-aduc aminte daca l-am primit sau l-am citit, insa consider ca pentru a avea o relatie buna cu un client trebuie in primul rand sa interactionezi bine cu persoanele din acea firma. Am multi clienti cu care colaborez cu placere si relatia de afaceri decurge de la sine, fara stres si conflicte.
Stiu ca sunteti foarte implicat, punand mult suflet in ceea ce faceti. Care este metoda ideala de a va relaxa in weekend-urile de vara? Dar in cele de iarna?
Odihna activa este cea care ma relaxeaza cel mai mult. Vara e mai simplu sa ies in natura, sa ies cu prietenii decat iarna care imi restrange posibilitatile de deplasare si ma face adeseori sa recurg la televizor sau computer.