Interviu MASTERPLAST: “Singura cale spre progres este investiția în copiii noștri”

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Grupul Masterplast oferă soluţii complete în domeniile termo-, fono- şi hidroizolării, acoperişurilor şi structurilor din gipscarton. Produsele provenite din fabricile proprii Masterplast au certificările ISO şi TÜV şi prin filialele proprii şi ale partenerilor sunt prezente pe întreaga piaţă din Europa, cât şi în afara Europei.

Filiala din România a companiei a fost deschisă în 2001, iar în prezent, pe teritoriul țării noastre, Masterplast deține două puncte de lucru la Oradea şi Bucureşti. Despre cele mai vândute poduse ale companiei, direcția pe care o ia piața construcțiilor în acest an, dar și care sunt cele mai mari greșeli întâlnite în domeniul hidroizolațiilor și termoizolațiilor am discutat cu domul FELEKI Tamás, Director general Masteplast România, într-un interviu acordat în exclusivitate IBC Focus.

Masterplast a investit în trecut și în susținerea unor activități socio-culturale precum încurajarea cititului, sau cupe sportive. Vă doriți să reluați aceste activități și în 2018?

Dezvoltarea continua este una dintre valorile grupului Masterplast. Și pentru că singura cale spre progres este investiția în copiii noștri, la Masterplast România credem cu tărie în dezvoltarea copiilor atat prin educație cât și prin sport. În fiecare an am susținut participarea copiilor la diferite competiții sportive, programe precum ,,Masterplast te invită să citești’’, program desfășurat la nivel național în școlile în care învață copiii angajaților noștri. Cu această ocazie dorim să le mulțumim încă o dată pentru participare și să-i felicităm pe câștigători: Școala ,,Dimitrie Cantemir’’ Oradea, Colegiul ,,Szekely Miko’’ Sfântu Gheorghe, respectiv Colegiul Național ,,Frații Buzesti’’Craiova.

În anul 2018 suntem de asemenea susținători în cadrul următoarelor programe:

  • Cupa Masterplast la Polo, competiție internațională desfășurată în fiecare an la Oradea, în acest an pentru grupele de vârstă 2002-2003, respectiv 2004-2005;
  • Swimathon Oradea, unde prin participarea colegilor la concursul de înot am susținut proiectul ,,Mașina magică’’- achizitia unui microbuz pentru transportul copiilor cu sindrom Down;
  • Cross-ul Copiilor Masterplast, organizat pe distanța de 1 km în cadrul competiției Oradea City Running Day;
  • susținerea participării copiilor din cadrul Fundației Casa Copilului și Tineretului din Aleșd, la diferite probe în cadrul competiției Oradea City Running Day.

Cum se vede piața construcțiilor prin prisma unei companii de top?

Perspectivele pe termen scurt sunt favorabile. Sunt demarate foarte multe noi proiecte imobiliare de către dezvoltatori, iar vara crește și cererea pentru materiale de construcții, datorită lucrărilor de reabilitare și renovare. Piața este foarte dinamică și într-o continuă creștere, aceasta fiind prognoza atât pentru anul în curs, cât și pentru anul viitor.

Sunt creșteri însemnate pe partea de retail tradițional, mai ales la marile lanțuri de magazine care au o expansiune deosebită, chiar și pentru anul în curs anunțându-se deschideri noi de astfel de magazine, marii dezvoltatori care cred că vor livra cel mai mare număr de proiecte atât civile cât și industriale, iar aceste proiecte sunt în toata țara (ex. Iași, Cluj, Alba-Iulia, Timișoara și București, bineînțeles).

Ca și companie de top e foarte important să nu oferim doar produsul pentru client, fiindca noi dorim să devenim parteneri de afaceri pentru ei. Să  oferim toate serviciile care sunt importante pentru client, cum este și livrarea oriunde pe teritoriul țării, cum este consultanța tehnică în caz de nevoie, asigurăm fișe tehnice și agremente pentru produsele noastre, depozitarea mărfii  în caz de nevoie, avem posibilitatea să personalizăm produsele, respectiv să asiguram multe informații despre produse, despre modalitatea de punere în operă a acestora prin pagina noastră web www.masterplastgroup.com.

Care a fost cel mai solicitat produs al Masterplast în 2017?

În 2017, din gama largă de produse pe care o oferim clienților noștri, la foarte multe produse am reușit să realizam creșteri frumoase în vânzări, peste media anuală, dar cel mai vândut produs al nostru, atât cantitativ cât și valoric, în continuare rămâne plasa din fibră de sticlă folosită pentru armarea straturilor de masă de șpaclu la termosisteme de fațade, din producția proprie a Grupului.

O altă valoare a societății noastre este orientarea spre client, prin deservirea flexibilă, rapidă şi precisă a acestora, precum şi prin oferirea de servicii complexe şi produse cu un raport pret/calitate competitiv. Astfel, cu acest produs suntem prezenți pe toate segmentele pieței și succesul se datorează sortimentului larg de produse pe care reușim să le oferim clienților.

Oferta noastră cuprinde produse începând de la 90 gr./m2 până la 200 gr./m2, în culori diferite (alb, portocaliu, verde galben, roșu, albastru) și personalizate în funcție de nevoile clienților. Dar putem oferi acest produs ambalat în suluri de dimensiuni diferite, începând de la 10 m2, 25 m2 și până la 50 m2. Iar dacă cineva are nevoie de suluri de dimensiuni atipice: suluri de 100-200 mp2, sau de înălțimea de 110 cm în loc de cel standard de 100 cm, putem să-l deservim într-un termen relativ scurt.

Ce recomandați beneficiarilor în materie de acoperișuri și învelitori?

Produsele din gama foliilor de acoperiș marca Mastermax ocupă un loc important în randul produselor oferite clienților. Foliile de acoperiș Mastermax se pot monta direct pe termoizolație sau pe astereală, necesitând doar un canal de ventilație, amplasat între învelitoare și folie. Astfel, montajul este net simplificat față de situația în care se utilizează foliile tradiționale, la care sunt necesare două canale de ventilație (între folie și termoizolatie, respectiv între folie și învelitoare). De asemenea, se oferă o protecție secundară împotriva umezelii care pătrunde sub învelitoare, permițând în același timp acoperișului „să respire”. Aceste sisteme speciale, numite folii de difuzie, sunt impermeabile, dar permeabile la vaporii de apă care, din cauza diferențelor de temperatură și a presiunii apărute mai ales în sezonul rece, au tendința de a migra dinspre interior spre exterior. De notat că umiditatea în exces poate distruge sistemul de termoizolare și de aceea este importantă acoperirea termosistemului cu o folie de difuzie, care să permită transportul vaporilor de apă și, concomitent, să împiedice pătrunderea apei sub învelitoare. Foliile de difuzie Mastermax sunt alcătuite din două straturi de polipropilenă (PP), între care este prevazută o membrană permeabilă la difuzia vaporilor și impermeabilă la apă. Gama include următoarele tipuri de folii: Eco, Classic, Top, Extra și Premium – produs premium lansat la finele lui 2017.

Folie acoperiș Mastermax Premium 150

Tehnologia Linopore® UV+ aplicată la foliile Mastermax Premium
Mastermax Premium este o folie de difuzie de înaltă calitate, dezvoltată în cadrul unui proiect care s-a derulat pe parcursul unei perioade de doi ani, în parteneriat cu o fabrică din Germania. Produsul are la bază o tehnologie inovatoare, numită Linopore® UV+, care asigură foliilor caracteristici tehnice remarcabile sau chiar unice în unele cazuri. Astfel, la termosudarea celor trei straturi se foloseste o metodă specială de turnare – tratare termică – alungire, care determină ca straturile foliei să se lipeasca foarte bine împreună, iar exfolierea să nu survină la un eventual impact fizic, ceea ce determină ca rezistența la rupere să fie foarte ridicată. În cadrul procesării sunt amestecați aditivi speciali în materia primă, aflată în stare lichidă, aceștia asigurând îmbunătățirea rezistenței la temperaturi ridicate și la razele UV. Practic, timp de trei luni, sistemul prezintă o anduranță deosebită la acest factor de stres, oferind timp mai mult pentru executarea și organizarea lucrărilor. Datorită faptului că folia rezistă la temperaturi de până la 100 °C, este posibilă folosirea inclusiv la învelitori cu încărcări termice mai ridicate, cum ar fi tabla sau țigla metalică.

Care a fost cea mai mare provocare din punct de vedere profesional întâlnită până acum?

Au fost multe provocări din punct de vedere profesional încă de la început, fiindcă am devenit parte a echipei în primăvara anului 2009, pe poziția de director financiar, când criza financiară era în plină desfășurare. După preluarea conducerii societății din anul 2011 au apărut alte provocări, dar una dintre cele mai importante a fost perioada după incendiul depozitului central din Oradea din 2012. Dar și atunci s-a dovedit că valorile societății noastre nu sunt doar niște sloganuri aruncate în aer, fiindcă a treia valoare a societății este clădirea parteneriatelor de lungă durată bazate pe încredere, corectitudine, deschidere, simţindu-ne răspunzători pentru dezvoltarea reciproc avantajoasă a acestor relaţii. Și în aceasta perioadă chiar au fost binevenite aceste parteneriate care s-au întărit pe parcursul anilor și au fost baza renașterii  societății.

Și cea mai actuală provocare din punct de vedere profesional este păstrarea forței de muncă calitativă și bine pregatită profesional, care să asigure punerea în aplicare a strategiei comerciale definite până la sfârșitul anului 2020, care se axează pe simplificarea procedurilor interne și eficientizarea activității, respectiv focusarea pe produsele strategice,  asigurând astfel servicii cât mai complexe pentru clienți.

Care sunt în 2018 produsele vedetă ale Masterplast?

Și în 2018 produsele vedetă sunt plasele din fibră de sticlă și foliile de difuzie, pe fiecare categorie de produs avem o gamă foarte largă care acoperă nevoile tuturor partenerilor noștri. O creștere spectaculoasă vine și din zona produselor premium unde partenerii noștri sunt din ce în ce mai informați și doresc să implementeze aceste produse în proiectele pe care le desfășoară.

Din dorința de a asigura calitatea și de a crește calitatea serviciilor ați realizat o serie de investiții importante la Masterplast. Care a fost cea mai însemnată investiție realizată?

Masterplast a decis lărgirea capacității de producție din Subotica (Serbia) ca urmare a mutării accentului în cadrul portofoliului de produse de izolare pe plasă de fibră de sticlă și folii sub acoperiș. Lărgirea capacității de producție de plasă de fibră de sticlă are importanță strategică, deoarece firma deține cea mai mare experiență pe piața acestui produs, totodată transportul acestui produs este rentabil și pe distanțe mai mari, astfel se pot pune bazele unei creșteri de piață. Este în curs de derulare și ultima fază a investiției, în cadrul căreia se pune accent pe eficientizarea capacității de producție.

Începând cu anul 2017, fabrica a produs 80 de milioane de m2 de plasă din fibră de sticlă, astfel Grupul de firme a devenit unul dintre cei mai mari producători in Europa. Pe lângă unitatea de producție din Subotica, Masterplast Group International, mai produce plasă de fibră de sticlă la Kál (Ungaria).

Extinderea de capacitate reprezintă nu numai o posibilitate de a înlocui furnizorii de marfă, dar satisface și solicitările crescânde de pe piață, cereri existente față de produs. Cererea crescândă pe piață se datorează faptului că plasa de fibră de sticlă nu este numai o componentă a sistemelor de termoizolare, ci este cu preferință folosită și în alte domenii în construcții.

fabrica Masteprlast Subotica

Având în vedere experiența dvs., care sunt top 3 greșeli ale meșterilor atunci când aplică izolații?

Putem spune în urma experienței noastre că ne-am întâlnit cu următoarele greșeli “tipice” în ambele domenii de izolare: termo și hidroizolații. La termoizolații cea mai frecventă greșeală este că nu se respectă recomandarea producătorului privind aplicarea adezivului pe plăcile de polistiren sau vată bazaltică la un termosistem de fațadă. Adezivul ar trebui aplicat cu metoda de contur puncte (pe conturul plăcii un strat de adeziv de aprox. 7-8 cm și în mijlocul plăcii 3 puncte cu dimensiunea cât o palmă) care diminuează dilatările termice ale plăcilor și protejează de incendii, în cazul în care flacăra ar pătrunde în spatele plăcilor de izolații.

La hidroizolații, montarea țevii de drenaj sub nivelul tălpii fundației. Pentru un sistem complet de drenaj în jurul unei clădiri trebuie folosite și țevi de drenaj. Aceste țevi se montează într-un șant de beton cu pantă, peste nivelul tălpii fundației, în așa fel încât placa de drenaj să dirijeze apa direct în șant și în final în țeavă.

La acoperișuri, nerespectarea secțiunii de ventilare peste folii de acoperiș. Foliile Mastermax se pot monta direct pe termoizolație sau pe astereală, însă trebuie asigurată o secțiune de ventilare între folii și învelitoare, pentru eliminarea vaporilor de apă ce ies din interior și pentru a reduce încărcarea termică vara. Acest strat se poate realiza cu niște contrasipci cu dimensiune de min. 5cm x 5cm, însă trebuie asigurată ventilare atât la streașină cât și la coamă.

Prin ce considerați că se diferențiază compania dvs față de alte companii din domeniu?

Prin inovație și dezvoltarea continuă a capacitatilor de productie, care ne-au asigurat o constanță a calității produselor noastre, astfel că și brandurile proprii au avut o bază solida de dezvoltare. Și vreau să scot în evidență resursa umană care este una profesionistă și în care investim pentru dezvoltarea continua, mai ales că aceasta s-a dezvoltat odată cu compania.

Revenind la activitatea dvs profesională, ce alte hobby-uri/activități v-au ajutat să creșteți în carieră?

Consider că și în timpul liber trebuie să fiu deschis spre studierea unor noi tendințe, direcții apărute pe piață, pentru a le adapta în activitatea societății. Așa am reușit să dezvoltăm  vânzările online (noi am fost primii în cadrul grupului), care înregistrează creșteri într-un ritm mult mai mare decât celelalte căi tradiționale de vânzare. Sau pot să amintesc și introducerea unui sistem de motivare pentru angajați bazat pe teoria jocului (gamification), în care angajații primesc provocări periodice și antrenante, corelate cu strategia de dezvoltare a companiei.

Trebuie să fii foarte atent ce se întâmplă în jurul tău și să reacționezi rapid, fiindcă totul e în schimbare permanentă. Un singur lucru e constant: schimbarea. Mă ajută foarte mult și antrenamentele lungi pe care le fac în timpul meu liber, când reușesc să ma reîmprospătez atât fizic cât și psihic. Trebuie ținute în formă și astea ca să poți face față stresului zilnic. Și momentul când reușesc să termin un concurs de triatlon, un maraton sau o cursă lunga de bicicletă sau înot e o satisfacție și se dovedește că merită să investești muncă, timp și energie în ceea ce doresti să obții cu adevărat.

PROMO