3 metode prin care se promoveaza marii producatori de materiale de constructii

Canalele prin care aleg sa se promoveze marii producatori difera in functie de produs, client si buget.

Saptamana aceasta am avut ocazia sa ma intalnesc cu 6 importanti producatori de materiale de constructii din Romania. Afacerile lor insumate sunt de peste

60 mil euro, deci nu prea putem pune la indoiala existenta bugetelor de marketing.

Iata cele 3 metode de promovare care mi-au atras atentia, ce urmareau si rezultatele:

1. Promovarea la TV

Unul din ei a difuzat un spot la TV timp de o luna, pentru promovarea unui produs nou. Costuri? Intre 70.000 si 100.000 euro (fara costuri de productie). Rezultate? S-au resimtit in cererile distribuitorilor si in magazinele DIY. Un altul, a ales sa sponsorizeze o competitie sportiva importanta din Romania, timp de 3 ani. Costuri? 500.000 euro pe an.

Rezultate? Dupa un an inca nu pot fi masurate, abia dupa 2.

2. Bannere Outdoor

DN1 e impanzit de unipoluri si de-o parte si de alta. Scopul lor e sa creasca notorietatea, dar nu aduc neaparat vanzari, sau cel putin sunt greu de masurat. Am vazut pe o distanta de mai putin de 700 m, 3 bannere de aproximativ 2m x 3m ale aceluiasi producator de tabla tip tigla. Ok, l-am vazut, dar stau la apartament, pana in ziua in care voi face casa poate voi uita de numele lui! Costuri? Intre 7.000 si 14.000 euro/an/unipol.

Rezultate? Greu de masurat. Din experienta, stiu ca firma noastra a fost sunata, dupa ce a avut un astfel de unipol plasat intr-o zona similara, de 2 persoane: un client care ne-a zis ca a vazut reclama noastra si un prospect, care nu a cumparat pana la urma.

3. Participarea la targuri si expozitii cu stand- Intareste brandul, arata puterea financiara dar te pune si fata in fata cu partenerii de afaceri. Costuri? Cazare, transport, protocol, stand – undeva la 5.000 de euro. Unii producatori platesc si 15.000 de euro si asta doar pentru stand. Rezultate? In medie intre 25 si 50 de discutii de vanzari, putine vanzari concrete, poate 2-3 parteneriate si multe pixuri si bomboane date vizitatorilor si gura-casca (“plasari”, cum ii numesc expozantii, sau “traficanti de suveniruri”). Unul dintre producatorii cu care m-am intalnit a si renuntat sa mai participe tocmai din cauza rezultatelor slabe.

Si atunci… care e cea mai buna metoda? Risc sa fiu subiectiv. Dar cand ii aud pe colegii mei ca avem clienti care si-au crescut cifra de afaceri cu 15-20%% datorita unor contracte castigate prin santierele si proiectele aflate de pe www.raportuldeinvestitii.ro, investitii de care altfel nu ar fi aflat, cifrele ma transforma intr-un obiectiv convins.

Sursa: marketing-constructii.ro, articol scris de Victor Ignat.